1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

hallo pgb begeleiding

Auteur Bericht
Gerda Geplaatst: dinsdag 16 November 2010 12:57
hallo ik ben gea ik doe begeleiding van 4kinderen mijn contract is op 17.09.2010
ingegaanmet 4vaste uren per week variabelwe hebben een proeftijd afgesproken van 2maanden dus morgen zijn die 2maanden om en nu.
nog een vraag mijn pgb houder zegt mij steeds af wat zijn mijn rechten mag ik het dan wel doorrekenen.
mvg gea
Geplaatst: dinsdag 16 November 2010 13:18
Het in rekening brengen we uren die afgezegd zijn is lastig als hierover niets in je zorgovereenkomst staat. Wij geven in onze contracten aan dat je 24 uur van te voren moet afmelden, maar mocht er sprake zijn van onverwachte zaken dan gaan we hier soepel mee om is het een cliënt die vaak op het laatste moment afzegt dan brengen wij de voor deze cliënt gereserveerde uren in rekening.
Jolanda
Judith Geplaatst: dinsdag 16 November 2010 22:23
Dag Gea,

Als ik je goed begrijp, werk je op een arbeidsovereenkomst.

In een arbeidsovereenkomst kun je een proeftijd afspreken. Tijdens die proeftijd mogen beide partijen het contract op ieder moment beeindigen.
Dat hebben jullie niet gedaan en je proeftijd is nu voorbij. Het contract wordt nu gewoon voortgezet, maar om het contract op te zeggen geldt nu voor beide partijen een opzegtermijn van een maand.

Omdat je op een arbeidsovereenkomst werkt, moet je doorbetaald worden als je werkgever geen werk voor je heeft terwijl jij wel bereid bent te werken. Bijvoorbeeld als je werkgever afzegt of wanneer je werkgever met vakantie gaat.

Als jullie in het contract benoemd hebben op welke dagen en op welke tijden je werkt (iedere week op dezelfde dagen en dezelfde tijden) dan is het duidelijk hoeveel er betaald moet worden.

Maar misschien hebben jullie in het contract afgesproken dat een variabel aantal uren werkt. Als dat zo is, dan moet je uitrekenen hoeveel je gemiddeld gewerkt hebt in de drie maanden voor de afzegging.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.