Betalingen
Auteur | Bericht |
---|---|
Susanne |
Geplaatst: vrijdag 19 November 2010 09:13
Kan iemand mij vertellen hoe de betalingen gaan als ik zorg ga verlenen? ik ben geen ZZP-er maar gewoon om iets bij te verdienen. Hoe gaat dit in zijn werking? |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 19 November 2010 11:54
Beste Suzanne, Heeft u ervaring met het werken bij een gewone werkgever? Dan zorgt deze ook dat u uitbetaald krijgt na een maand te hebben gewerkt. Bij een particuliere werkgever werkt u dus een maand, levert via mail, post of op een andere manier een overzicht in met de gewerkte uren, waarbij u per dag uitsplitst (inclusief datum!) hoeveel u gewerkt heeft, eventueel begeleid van een rekensom met het totaalbedrag wat uitbetaald moet worden. U zorgt dat hierop uw naam, adres, bankrekening vermeld staan. Dit wordt dan of direct aan u uitbetaald, of de zorgvrager stuurt dit door naar de Sociale Verzekeringsbank welke het verwerken en aan u uitbetalen. Het is gebruikelijk dat u maximaal 28 dagen na het einde van de maand (mits u snel zorgt voor een werkbriefje in te leveren) uitbetaald krijgt. Uiteraard kunt u gewoon ook navragen wanneer u kunt verwachten dat u uitbetaald krijgt. Omdat u werkt in loondienst en daarmee werkt via de Regeling Dienstverlening aan Huis bent u niet automatisch verzekert voor werknemersverzekeringen (WW, WAO, ZW, alsmede pensioen) en kan het zijn dat u zelf de belasting en premies volksverzekering moet afdragen. Spreek dat goed af. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Heleen |
Geplaatst: vrijdag 19 November 2010 18:59
Hallo Suzanne, je kunt een arbeidsoverenkomst via de site van de SVB downloaden en printen en deze vervolgens samen met de budgethouder in vullen. :D |
Susanne |
Geplaatst: zaterdag 20 November 2010 10:14
Dus als ik het goed begrijp, moet ik mijn uren einde van de maand gewoon declaren op schrift naar de zorgvrager. |
Heleen |
Geplaatst: zaterdag 20 November 2010 17:13
Ja, zo kan het. Wel met de nodige informatie uiteraard, zoals je burgerservicenr. en je bankrekening. :D |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk