Betalingen
Auteur | Bericht |
---|---|
Susanne |
Geplaatst: vrijdag 19 November 2010 09:13
Kan iemand mij vertellen hoe de betalingen gaan als ik zorg ga verlenen? ik ben geen ZZP-er maar gewoon om iets bij te verdienen. Hoe gaat dit in zijn werking? |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 19 November 2010 11:54
Beste Suzanne, Heeft u ervaring met het werken bij een gewone werkgever? Dan zorgt deze ook dat u uitbetaald krijgt na een maand te hebben gewerkt. Bij een particuliere werkgever werkt u dus een maand, levert via mail, post of op een andere manier een overzicht in met de gewerkte uren, waarbij u per dag uitsplitst (inclusief datum!) hoeveel u gewerkt heeft, eventueel begeleid van een rekensom met het totaalbedrag wat uitbetaald moet worden. U zorgt dat hierop uw naam, adres, bankrekening vermeld staan. Dit wordt dan of direct aan u uitbetaald, of de zorgvrager stuurt dit door naar de Sociale Verzekeringsbank welke het verwerken en aan u uitbetalen. Het is gebruikelijk dat u maximaal 28 dagen na het einde van de maand (mits u snel zorgt voor een werkbriefje in te leveren) uitbetaald krijgt. Uiteraard kunt u gewoon ook navragen wanneer u kunt verwachten dat u uitbetaald krijgt. Omdat u werkt in loondienst en daarmee werkt via de Regeling Dienstverlening aan Huis bent u niet automatisch verzekert voor werknemersverzekeringen (WW, WAO, ZW, alsmede pensioen) en kan het zijn dat u zelf de belasting en premies volksverzekering moet afdragen. Spreek dat goed af. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Heleen |
Geplaatst: vrijdag 19 November 2010 18:59
Hallo Suzanne, je kunt een arbeidsoverenkomst via de site van de SVB downloaden en printen en deze vervolgens samen met de budgethouder in vullen. :D |
Susanne |
Geplaatst: zaterdag 20 November 2010 10:14
Dus als ik het goed begrijp, moet ik mijn uren einde van de maand gewoon declaren op schrift naar de zorgvrager. |
Heleen |
Geplaatst: zaterdag 20 November 2010 17:13
Ja, zo kan het. Wel met de nodige informatie uiteraard, zoals je burgerservicenr. en je bankrekening. :D |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk