1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wanneer verhoging uurtarief?

Auteur Bericht
Mavis Geplaatst: vrijdag 19 November 2010 22:37
Wanneer verhogen jullie je uurtarief, bv één maal per jaar?
En met hoeveel procent en waar baseer je dat op?
En ook hoe communiceer je dat naar de klant ?
Dank jullie wel!
Matthijs Geplaatst: zaterdag 20 November 2010 00:54
Het PGB wordt normaalgesproken jaarlijks geïndexeerd, en op basis van die indexatie kan je je tarief verhogen. Dit jaar wordt er niet geïndexeerd en ben je dus afhankelijk van de goede wil van je cliënt mocht je je tarief willen verhogen.

Ik vind het persoonlijk allemaal wel best en houd mijn tarief gewoon op hetzelfde niveau als afgelopen twee jaar. Volgend jaar zien we wel weer verder.
Geplaatst: zaterdag 20 November 2010 17:32
Dit jaar wordt het PGB niet geindexeerd en ook nog eens verlaagd.
Dus de onderhandelingen gaan over minder uren/zelfde of hoger salaris of zelfde/ meer uren en een lager uurloon.
Foveo Geplaatst: maandag 22 November 2010 15:06
Wij passen in de regel aan per 01-01 en melden dat in november vooraf aan de klant.
Aangezien we al laag in de tarieven zitten gaan we niet minderen komend jaar maar ook niet verhogen.

Overigens is er nog geen duidelijkheid over de verlaging van de pgb bedragen.
Wel is duidelijk dat ZIN aanbieders meer geldt voor hetzelfde werk gaan krijgen.
Dit is in feite de omgekeerde wereld maar dat is al jaren zo in dit kikkerlandje.
Lia Geplaatst: maandag 22 November 2010 23:54
20 % inleveren toen de wmo begon en steeds verder van huisgeraakt als zzp,er ,freelancer Ondenkbaar in de jaren 90 dat je er in loon op achteruit zou gaan . Nu is het normaal
Geplaatst: dinsdag 23 November 2010 08:40
wat ik begrepen heb krijgen we als budgethouder 3% minder budget dan nu .
Geplaatst: dinsdag 23 November 2010 08:51
heb het nog ff nageken:
http://www.svb.nl/int/nl/ssp/actueel/nieuwsoverzicht/101027_tarieven_pgb_verlaagd_per_1_1_2011.jsp
Nelleke Geplaatst: zaterdag 27 November 2010 14:15
Niet alleen krijgt de budgethouder 3% minder budget, maar ook de jaarlijkse indexering van ca 1,5 % gaat niet door. In totaal dus een korting van 4,5 procent. Komt daar nog bij dat een aantal van mijn budgethouders ook een gedeelte van de PGB-zorg inkoopt bij grotere zorginstellingen. En raad eens wat, die verhogen rustig hun tarieven, ik heb zelfs al een verhoging van meer dan 7% gezien!

Dus nee, aan indexeren doen we maar niet dit jaar.
Matthijs Geplaatst: zondag 28 November 2010 22:28
Ik raad cliënten in principe af om zorg in te kopen bij grotere instellingen vanwege (en mits!) de tarieven die er daar gevraagd worden. 50 euro is vrij normaal. Dat vind ik belachelijk. Zelf heb ik voor een kleinere instelling gewerkt die, eerlijk is eerlijk, wel echt kwaliteit leverde, maar dus inderdaad ook 50 euro per uur vroeg voor mijn werk. Ik vind dat belachelijk veel geld en eerlijk gezegd denk ik dat dat soort tarieven bijdraagt aan het steeds verder terugdraaien van de PGB's.

Bovendien kan je als je toch naar een grotere instelling gaat net zo goed ZIN afnemen.

Ik verlaag mijn tarief niet. Ik zit op € 27,50 en vind dat laag zat. Ik was van plan het dit jaar met één euro te verhogen, maar ga dat gezien de ontwikkelingen niet doen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.