feestdagen en tarieven
Auteur | Bericht |
---|---|
Sharine |
Geplaatst: zondag 28 November 2010 16:06
Hallo allemaal ,ik had een vraagje, als je als zpper werkt en zonder bemiddelingsbureau kan je dan ook je tarief verdubbelen met feestdagen ? Ik heb een client en moet met beide feestdagen werken . Graag jullie reactie, bvd, groetjes, |
Ad |
Geplaatst: zondag 28 November 2010 17:28
Kijk eens naar deze link. Vooral vanaf blz. 34 en verder.... http://www.salaris-informatie.nl/Sectoren/verpleeg_verzorgingshuizen_thuiszorg/CAO/CAO_VVT_2008-2010.pdf Wellicht kun je hier iets mee... Succes, :wink: Ad. |
Heleen |
Geplaatst: zondag 28 November 2010 20:03
Je tarief verdubbelen is wel erg veel. Gebruikelijk is een toeslag tot 40%. :D |
Pim |
Geplaatst: zondag 28 November 2010 21:11
Met grote verbazing heb ik dit onderwerp gelezen. Hoewel ik geen idee heb waarom een zelfstandige 'klaagt' over 'moeten' werken op feestdagen (volgens mij is dat altijd nog een eigen keuze, een zelfstandige bepaalt zijn eigen afspraken), verbaas ik me ook over de opmerking van Heleen. Het is al jarenlang de gewoonte om 60% onregelmatigheidstoeslag te krijgen bij feestdagen. Maar dat is CAO loon. De opmerking kan mogelijk ook gebaseerd zijn op marktonderzoek, maar ook daar heb ik zelf heel andere signalen opgevangen. Ondernemers bepalen hun eigen tarieven. En bepalen zelf wanneer ze beschikbaar zijn en wanneer niet. Als u iemand heeft die u dwingend op kan leggen dat u moet werken bent u in loondienst en zal de belastingdienst u achteraf ook zo behandelen. De gezagsverhouding is een doorslaggevend onderdeel in de beoordeling of u in loondienst werkt of niet. Let dus goed op of u uw zaken wel echt goed op orde heeft. Bovendien lijkt mij het onterecht dat u nu pas uw tarieven vaststelt voor de feestdagen. Dat is mijns inziens bepaald niet professioneel. U had dit reeds lang van te voren moeten zien aankomen en duidelijk hebben wat uw tarieven zijn. Ook had u ruim van te voren uw tarieven voor de feestdagen moeten communiceren naar uw klanten. Of dat dan 100% is of 300% is aan u om te bepalen en te verkopen naar uw klanten. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Matthijs |
Geplaatst: zondag 28 November 2010 22:18
Eens met Pim. Je "moet" helemaal niets als ZZP'er. Jij kiest ervoor om met kerstmis te werken, niet je cliënt. Die kan het je enkel vragen. Of jij dan een toeslag in rekening brengt zal je moeten overleggen met je cliënt. Ook vraag ik of een mondelinge afspraak daarover enige waarde heeft; je hebt zo te lezen niets over toeslagen vastgelegd in je zorgovereenkomst. Je zal je cliënt dus in feite aanvullende voorwaarden moeten laten tekenen of uitgaan van de goede wil van je cliënt met een mondelinge afspraak. |
Patricia |
Geplaatst: donderdag 02 December 2010 16:54
en wie in de gezondheidszorg werkt ,werkt ook wel eens met de feestdagen! :D |
Heleen |
Geplaatst: donderdag 02 December 2010 21:52
Ik baseer me op wat mij in mijn regio bekend is. Ik weet dat het niet overal het zelfde is. :D |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk