schade
Auteur | Bericht |
---|---|
Sander |
Geplaatst: vrijdag 03 December 2010 14:10
Ik werk als zorgaanbieder bij een gezin en heb daar laatst per ongeluk schade veroorzaakt. Ik werk maar 1 middag in de week "particulier" en werk verder voor een zorgorganisatie. Ik heb contact opgenomen met mijn aanspreklijkheidsverzekering, maar die geven aan de schade niet te vergoeden aangezien het werkgerelateerd is en de werkgever dan verzekert dient te zijn voor eventuele schade veroorzaakt door de werknemen. Een paar vragen: - Weet iemand of dit klopt?? Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en weet hoe je dit het beste kan oplossen? - Als je maar beperkt particulier bij werkt (1 a 2 dagen per week), moet je hier dan een aparte verzekering voor afsluiten? Nu gaat het om een (qua kosten) kleine schade, maar ik vind het nogal wat om het risico te lopen dat als ik een fout maak die veel kosten met zich mee brengt, de budgethouder daarvoor moet opdraaien. Hopelijk zijn mijn vragen duidelijk en kan iemand me verder helpen! Alvast bedankt!! |
Geplaatst: vrijdag 03 December 2010 22:18
Gezien Uw advertentie werkt U als particulier in opdracht van een opdrachtgever = client. Deze heeft een verantwoordelijkheid als werkgever. Als de schade onopzettelijk is veroorzaakt behoeft U de schade niet te vergoeden. Wanneer de betaling via de SVB loopt heeft Uw werkgever via de SVB een werkgeversaansprakelijkheidsverzekering. Die dekt schade, die U lijdt als werknemer tijdens de uitoefening van Uw functie. Zo niet dan is Uw werkgever waarschijnlijk via zijn APV tegen werkgeversaansprakelijkheid verzekerd voor huispersoneel; daar valt U onder. Ik vermoed, dat Uw werkgever de door U veroorzaakte schade zelf moet bekostigen, tenzij dit in de SVB verzekering is meeverzekerd. |
|
Sander |
Geplaatst: vrijdag 03 December 2010 22:38