1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Innen pgb

Auteur Bericht
Wim Geplaatst: vrijdag 03 December 2010 21:52
Hallo,
Binnen kort hoop ik dagbesteding te geven. Nu hoorde ik dat wanneer je een BV hebt het belastingtechnisch veel interessanter is. Over het bedrag, mijn inkomsten dus moet ik daar BTW betalen en hoorde dat je een korting van 12% kon krijgen omdat je zorg aan derden verleent.

Groet,

Oldambtstersms
W.Hulzebos
Geplaatst: vrijdag 03 December 2010 22:25
Over de ins en outs van een BV kunt U het beste bij de kamer van koophandel terecht.
U kunt dan afwegen wat in Uw situatie het beste is: Een BV, een stichting, een VOF., een ZZP of alles op eigen naam.
Pim Geplaatst: zaterdag 04 December 2010 18:52
Geachte heer Hulzenbos,

Ik heb geen idee wie u heeft verteld dat een BV 'veel' interessanter is wat betreft belastingen. Het is namelijk niet zo.
Een BV kost eerst flink wat geld om in orde te krijgen, en is bovendien niet interessant om op te starten tenzij uw bruto jaaromzet boven de 200.000 euro ligt.
Als dat het geval is in het eerste jaar zou ik het u van harte aanbevelen.
Persoonlijk zou ik echter eerst gaan voor een doordacht en goed uitgewerkt ondernemersplan omdat u dat behoedt voor een van de grootste valkuilen van startende ondernemers: denken dat de bomen tot in de hemel groeien en dat een goed inkomen uit een onderneming halen gemakkelijk is, wat velen al in de verleiding heeft gebracht om slecht voorbereid te beginnen.

Ik wens u veel wijsheid in uw zoektocht naar de juiste weg.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.