1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Terminale zorg

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 03 December 2010 22:48
Mijn tante heeft een terminale indicatie vanaf juni 2010. Nu is het zo dat ze de afgelopen weken wonderbaarlijk aan het opknappen is. Ze is dementerend en komt nu 2 maal per dag een paar uurtjes uit bed. Eten gaat nu ook weer vrij goed.
Het is wel zo dat ze niet veel kan hebben lichaamelijk. Mocht ze ziek worden dan zal het snel weer heel slecht gaan.
Nu is mijn vraag, op de indicatie staat als einddatum, de datum van overlijden.
Maar nu ze niet meer terminaal is, moet ik dan de indicatie weer aan laten passen of hoeft dit niet?
Pim Geplaatst: zaterdag 04 December 2010 18:59
Meestal is een terminale indicatie bedoeld voor 3 maanden of maximaal een half jaar.
Zodra dit niet meer nodig is dan bent u verplicht dit door te geven aan het zorgkantoor en zal de indicatie aangepast worden naar een passende indicatie. Doe dit altijd in nauw overleg met de betrokken medici.

Wel fijn voor deze persoon dat ze toch weer op lijkt te knappen. Wees wel alert want het kan een opleving zijn welke zomaar ineens over kan zijn.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
VITA Thuiszorg Geplaatst: maandag 06 December 2010 13:54
Moet ik dit doorgeven aan het zorgkantoor of aan het ciz?
Pim Geplaatst: dinsdag 07 December 2010 11:22
Hoewel ik niet exact weet wie allemaal ervan op de hoogte gesteld moeten worden lijken mij zowel het CIZ als het zorgkantoor noodzakelijk om op de hoogte gebracht te worden.
Vraag het bij deze instanties even na of u nog verdere stappen dient te ondernemen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: dinsdag 07 December 2010 11:30
Volgens mij hoeft U dit nergens door te geven.
Wat er zo aan PGB over blijft kunt U altijd nog terugsturen.

Het PGB wordt afgestemd op de indicatie.
Dus als de indicatie moet veranderen kunt U contact met het CIZ opnemen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.