1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Bij beeindiging van een arbeidsovereenkomst wel in de ww?

Auteur Bericht
ACO-Advies Geplaatst: woensdag 15 December 2010 20:20
Hallo allemaal,

Ik heb besloten om een eigen bedrijf te starten. Ik werk enkele jaren als begeleider op basis van pgb naast mijn huidige baan. Na wat netwerken, ben ik 4 contracten verder en wordt het tijd om een keus te maken. Ik heb ervoor gekozen om verder te gaan als zelfstandigondernemer.
Ik heb een vraag m.b.t. de risico's die ik loop en ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.
Ik werk met de zorgovereenkomst: " arbeidsovereenkomst" en werk per client minder dan 3 dagen per week. Wanneer clienten opzeggen of hun indicatie wordt niet verlengt waardoor ze geen pgb inkomen meer hebben heb ik dan recht op ww?
Of wanneer dat niet het geval is, kunnen jullie een tip geven voor het afsluiten van een verzekering? Welke hebben jullie en hoe hoog is ongeveer de premie?

Alvast bedankt voor een reactie!

Groeten,
Sophia
Pim Geplaatst: woensdag 15 December 2010 20:44
Beste Sophia,

Naar ik aanneem heeft u zich verdiept in het ondernemerschap voordat u zich hierin heeft gestort. U weet dan aan welke voorwaarden ondernemers moeten voldoen.
Als dat zo is dan is u heel waarschijnlijk ook bekend dat er voor ondernemers in tegenstelling tot werknemers bijna geen vangnetten (collectief) zijn geregeld.
Waar werknemers van vele regelingen en mogelijkheden gebruik kunnen maken en er verplicht aan bijdragen is er voor ondernemers alleen de BBO (bijzondere bijstand voor ondernemers, alleen in noodgevallen een LENING om tijdelijk inkomen onder bijstand niveau te compenseren tot aan bijstand. Deze lening kan in uitzonderlijke gevallen omgezet worden in een gift. Niet elke gemeente heeft deze regeling in hun mogelijkheden, de BBO is slechts een tijdelijke overbrugging.)

U kunt kiezen uit meerdere opties om het zelf te regelen: