1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Voor het eerst een pgb wie helpt

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: dinsdag 28 December 2010 17:26
Hallo Allemaal
Sinds dit jaar heb ik een indicatie gekregen voor begeleiding klasse 2.
Ik heb gezien dat dit een bedrag zal zijn van rond de 4335 euro.
Ik wil zelf optreden als budgethouder en wil graag zorg inkopen bij een coach die mij is aangeraden. Nu vraagt deze een uurtarief van 50 euro. Echter als ik twee uur per week bij hem inkoop haal ik hiermee niet het eind van het jaar. Mag dit of moet je het zo plannen dat de zorg het hele jaar geboden word ? Tevens vroeg ik mij af waar klasse 2 voor staat 2 uur of 3.9 per week snap ik niet helemaal. Wat bedoelen ze met die 3.9 ?
Wie helpt mij een eindje op weg ?
Groetjes Ruben
Lianne Geplaatst: dinsdag 28 December 2010 23:50
Je mag je PGB-budget zelf indelen zoals je wil. Dan heb je alleen aan het eind van het jaar geen budget meer. Dat is dus voor jou een probleem in principe, maar niet voor het zorgkantoor.

En volgens mij is er dan 3,9 uur geindiceerd. Dat zou je in principe moeten kunnen inkopen van het bedrag dat je toegewezen is. Als je voor iemand kiest met een hoog uurloon (50 euro) dan zal het minder uur worden. Dan kom je dus niet eens op die 2 uur uit.

Voor zover mijn PGB kennis dan tenminste.
Judith Geplaatst: woensdag 29 December 2010 11:19
2 tot 3,9 uur betekent dat je soms iets meer zorg nodig hebt, maar soms ook iets minder.
Minimaal 2 uur, maximaal 3,9 uur.
Gemiddeld 3 uur per week.

"Klasse 2" is gewoon een indeling.
Klasse 1 is 0 tot 1,9 uur per week
Klasse 2 is 2 tot 3,9 uur per week.
Geplaatst: donderdag 30 December 2010 12:40
Ik zou als ik u was een ander opzoeken, die goedkoper is.
Kijk maar eens op PZNnet.nl naar een zorgverlener. Misschien zit er daar wel en tussen die het voor minder doe. Zo kunt u meer zorg inkopen. Is het uurloon zo laag dat u geld overheeft, dan kunt u meer uren per week zorg inkopen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.