1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Kosten logeeropvang

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 11 Januari 2011 16:48
Hallo,

Ik ben op zoek naar logeeropvang voor mijn dochter in Noord Brabant. Het valt mij op dat er nergens prijzen zijn vermeld. Er staat alleen dat er betaald kan worden via het PGB.
Wat ik zoek is een logeeradres waar de kinderen niet elk weekend een heleboel activiteiten hebben en wat bijna niet te batalen is maar gewoon rust voor mijn kind en waar ze eventueel wat kan leren met andere kinderen om te gaan en de gewone huishoudelijke klusjes zoals tafel dekken, afwassen ed
Weet iemand een adres voor mij?
Geplaatst: woensdag 12 Januari 2011 12:53
Hallo Marika,

Ik kan je niet helpen aan een adres voor je zoon. Wel kan ik je een tip geven voor de tarieven. Op de site van per saldo staan er namelijk tarieven voor logeeropvang vast, deze zijn ook te vinden op hun website.

Gemiddeld ligt het rond de 102 euro per etmaal (24 uur), vaak is dit bedrag keer 3 wat je betaalt voor logeeropvang (minimum).

De voorbeeld berekening van per saldo is als volgt:
Voor één weekend per maand logeren, met een indicatie van één etmaal per week, heeft u een budget van € 442 (tarieven 2010). Rekensom: 52 weken x € 102 = € 5..304, gedeeld door 12 maanden. Telt u daarbij het budget voor toegekende begeleiding op, dan komt u uit op het bedrag dat u beschikbaar hebt.
Voor één weekend per maand logeren plus één vakantieweek maakt u een andere berekening: totaal budget per jaar is 52 x 102= € 5.304(tarief 2010). Hier trekt u de kosten van de vakantieweek vanaf, bijvoorbeeld € 904. Houdt u € 4.400 over voor 12 logeerweekenden. Dat is € 367 per weekend. Telt u daarbij het budget voor toegekende begeleiding op, dan komt u uit op het bedrag dat u beschikbaar hebt.

Succes met het vinden van een passende plek voor je zoon.
Lettie Geplaatst: woensdag 12 Januari 2011 12:59
Dag,
Is een Zorgboerderij in Barneveld, midden Veluwe iets voor jou kind?
Daar is rust en het buitenleven juist wat zij bieden.
Ik heb zelf geen relatie met hen, maar hoop dat je ze kan vinden!
Lettie
Geplaatst: vrijdag 14 Januari 2011 19:45
Hallo,

bedankt voor de reacties. Ik woon zelf in de omgeving van Helmond dus de Veluwe is niet echt een optie.

Marika
Geplaatst: vrijdag 14 Januari 2011 21:33
Hoi,

Ik ben zelf enthousiast over een kleinschalige vorm
van creatief én sportief bezig zijn maar ook de sociale
interactie..
Deze is echter in CP Kempervennen, 3 kwartier bij je vandaan dus..
Deze persoon is éérst op huisbezoek geweest met zijn VOG verklaring
en selecteert bewust op samenstelling met andere kinderen
uit zijn bestand..500 voor weekeinde en andere bedragen voor
dagjes uit naar bv. pretparken danwel buitenland..
Als je googlet op pgb logeren Helmond kom je vast wel
instanties tegen die in of nabij Helmond liggen..
Leg je ORO maar te luisteren :roll: (pardon..oor te luisteren..)
Pim Geplaatst: vrijdag 14 Januari 2011 23:26
Met de huidige tijd waarin grote zaken naar voren komen waarin hulpverleners soms niet zuiver zijn in hun bedoelingen kan ik slechts adviseren om voorzichtig te zijn met het in vertrouwen meegeven van uw kinderen voor langere periodes danwel naar buitenlandse reizen.

Niet om angst in te boezemen, wel om u de nodige alertheid mee te geven.
Dat kan zeker geen kwaad.
Als u signalen krijgt dat er iets niet in de haak is, neem deze dan zeker serieus. Neem uw eigen gevoel ook serieus hierin en bespreek het als uw zorgen heeft met meerdere mensen die er verstand van hebben.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Tamara Geplaatst: zaterdag 15 Januari 2011 10:48
Hoi Marike,

Toevallig gaan mijn collega (Mierlo) en ik (Heeze) binnenkort weer een logeerweekend draaien. We doen dit met een klein groepje, zodat iedereen voldoende aandacht krijgt. Wij zitten hierbij wel op een vakantiepark (Weerterbergen), maar we doen alleen dingen daar, zoals zwemmen of naar de speeltuin, geen grote dingen. Bovendien bestaat de mogelijkheid om kinderen thuis op te halen.

Sommige zorgaanbieders bieden ook de mogelijkheid om een kind bij hen thuis te laten logeren. Ze gaan dan mee in het dagelijks ritme van dat gezin/huishouden en zijn er dus wel even uit, maar zonder al te veel bijzondere dingen. Wellicht is dat meer wat je zoekt?

Ik denk dat je moet bepalen wat het beste en prettigste is voor jouw kind en dan gericht op zoek gaan.

Vriendelijke groet,

Tamara van den Hil
Sjoukje Geplaatst: dinsdag 18 Januari 2011 02:54
De tarieven voor logeeropvang zullen/zijn verlaagd per 1 jan 2011. Er mag nu per etmaal 99,== betaald worden. Althans dit heb ik van mijn zorgkantoor ontvangen. En ik denk dat ook landelijk zo zal zijn.

Met vriendelijke groet

Sj

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.