1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

facturatie

Auteur Bericht
Dominique Geplaatst: donderdag 13 Januari 2011 09:49
Hallo allemaal,

ik heb een vraag, ik werk sinds kort als zelfstandig ondernemer.
Op mijn facturen aan de pgb houders schreef ik tot nu toe:
pedagogische begeleiding, het aantal uur, kosten.
maar nu lees ik op de vergoedingenlijst 2011, dat pedagogische hulpverlening niet wordt toegestaan, kunnen mijn cliënten in de problemen komen doordat ik het pedagogische begeleiding noem, hoe noemen jullie dit op je factuur?

groet, Dominique
Matthijs Geplaatst: donderdag 13 Januari 2011 14:12
Heel eenvoudig... "begeleiding" of "tijdelijk verblijf".

Doe ik al jaren (eerst nog "ondersteunende begeleiding" of "activerende begeleiding" maar dat onderscheid is er niet meer) en nooit vragen over gehad.
Dominique Geplaatst: donderdag 13 Januari 2011 18:42
Dank Matthijs voor je reactie.
Zouden mijn cliënten problemen kunnen krijgen doordat ik het eerder pedagogische begeleiding noemde, bij een intensieve controle?

groet, Dominique
Matthijs Geplaatst: vrijdag 14 Januari 2011 00:13
Dat zou ik je niet durven zeggen, Dominique. Het lijkt mij dat als men erover struikelt, het wel uit te leggen valt dat je woordkeus wat ongelukkig was. Dat je in feite gewoon "begeleiding" bedoelt zoals dat in de AWBZ voorzien is.

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, maar gewoon in stilte de term op je facturen veranderen in "begeleiding". Dikke kans dat het niemand opvalt, en als het wel opvalt leg je gewoon uit dat je dat doet omdat het volgens de AWBZ nu eenmaal begeleiding heet en je daarmee misverstanden wil voorkomen. Lijkt me een prima uitleg, waarbij je dan alleen niet noemt wat de aanleiding van de wijziging was. Dat benoemen zou naar mijn idee alleen maar onnodige onrust zaaien.
Dominique Geplaatst: vrijdag 14 Januari 2011 11:49
Dank je wel Matthijs, ben ik weer wat meer gerust gesteld!
Sarina Geplaatst: zaterdag 05 Februari 2011 20:35
Hallo Domique,
anders zou je voor de zekerheid ook nog een correctie factuur kunnen maken voor je klant en voor jou :)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.