1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

kortdurend verblijf en zorgzwaartepakket

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 15 Januari 2011 21:44
de nieuwe regering cda, vvd, heeft in het zzp
kortdurend verblijf afgeschaft..
een extra bezuiniging ,korting van 10.000 euro

Als je nu naar een zorghotel wilt moet je
een overeenkomst afsluiten voor kort verblijf
Krijg je dan geen problemen met zorgkantoor
als die zegt dat je geen indicatie hebt voor tijdelijk verblijf ?
Volgens Per Saldo mag je met functies blijven schuiven,,,,
moet ik dan een overeenkomst sluiten met
als functie Begeleiding ?

Lekker vaag die nieuwe regelingen...
bedankt vvd, cda en pvv.... :-(
Pim Geplaatst: zondag 16 Januari 2011 21:05
Beste Johan,

Als ik het goed heb begrepen zijn de mensen die reeds een PGB hebben ook degene die een budgetgarantie hebben voor een bepaalde periode?

Het is nog steeds mogelijk om het als begeleiding op te geven lijkt mij. Zeker als Per Saldo dit ook aangeeft. Neem anders contact op met het zorgkantoor of zij dit zwart op wit zouden kunnen bevestigen (via de e-mail of iets dergelijks).
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Sjoukje Geplaatst: dinsdag 18 Januari 2011 02:58
Beste Johan,

In de indicatie die CIZ heeft afgegeven zal onder meer staan dat er een zzp is afgegeven en daarbij ook verblijf.

Het lijkt allemaal verwarrend, maar logeer, kort verblijf of tijdelijk verblijf heet nu verblijf. Als in uw zzp verblijf vermeld staat voor een aantal uur per week. Dan kan dit gewoon doorgaan en zal dit ook via PGB betaald kunnen worden.

Kijk dus eerst goed naar de indicatie die is afgegeven en informeer voor alle duidelijkheid nog even met het zorgkantoor om echte zekerheid te hebben, wat Pim van der Most ook al voorstelt.

Succes

Sj
Geplaatst: donderdag 20 Januari 2011 18:37
antwoord van Per Saldo:

" Zoals eerder aangegeven kunt u nog gewoon Tijdelijk Verblijf blijven inkopen, en dit verantwoorden naar het zorgkantoor vanwege de bestedingsvrijheid. Alleen heet deze functie nu Kortdurend verblijf. U kunt dit dus inkopen en verantwoorden onder de noemer kortdurend verblijf. Het is vanwege de bestedingsvrijheid voor de verantwoording niet relevant dat u hier geen indicatie voor heeft. "

gebeld met zorgkantoor Menzis:

Ik vroeg of er een maximum termijn is voor kortdurend verblijf
volgens haar niet;
het is geen bezwaar dat u bijv. 3 maanden naar een zorghotel gaat
en dat betaald uit het zorgzwaartepakket.
Marcel Geplaatst: vrijdag 25 Maart 2011 17:52
Ja ik weet het bij mij is tijdelijk verblijf omgezet naar thuiszorg klasse. Dat geeft de gemeente het recht het bedrag op te eisen omdat thuiszorg onder de WMO valt. Maar ik gebruik het voor zorg, de gemeente laat dit nog vrij. Het tijdelijke verblijf is bedoelt weekend opvang te kunnen inkopen. Maar het bedrag heb ik altijd nodig gehad om je zorg kosten van de rest van de week te dekken.
Het AWBZ ziet het tijdelijk verblijf dat ze naar thuiszorg hebben omgezet zie bijlagen de brief van zorgkantoor toekenning bedragen. Hierin staat dat zij vinden dat ze het om kunnen zetten naar klasse thuiszorg omdat het voorkomt dat een verzorgende ook wel eens huishoudelijke werkzaamheden verricht bijvoorbeeld douch opruimen na het douchen of afwassen.
Het komt op bezuiniging van 30% bij mij neer.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.