1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

duidelijkheid aan bieden diensten.

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 16 Januari 2011 13:59
Onlangs advertentie gezet voor huish.werk (wmo) gevraagd!sommige aanbieders kunnen /willen geen zwaar werk doen . :?: :Wat verstaan aanbieders onder huishoudelijk werk? begrip h.h. is voor mij veel omvattend dus ook het zwaardere werk zoals ramen zemen en vloer dweilen,en soms de stoep vegen.is dit werk uit de gratie of niet volwaardig om te doen? kunnen jullie mij vertellen wat huishuidelijke hulpen onder huishoudelijk werk verstaan?
Pim Geplaatst: zondag 16 Januari 2011 21:03
Beste Suzanna,

Wat u onder huishoudelijk werk verstaat is inderdaad correct. Er zijn echter veel mensen die met rugklachten of andere belemmeringen pogen nog steeds dit werk te doen en er zijn mensen die niet door hebben dat het werk als huishoudelijke hulp bepaald niet valt onder lichte werkzaamheden.

Deze berichten vriendelijk beantwoorden dat u dan verder kijkt en niet teveel aandacht aan besteden als het u niet helpt. Er zijn meer mensen die deze diensten aanbieden die wel kunnen voldoen aan wat u nodig heeft.
Het vinden van de juiste persoon om het werk te doen is vrij gemakkelijk gemaakt via deze website, maar kan dan nog steeds wat inspanning vragen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: zondag 23 Januari 2011 22:38
Ik loop ook steeds tegen hetzelfde aan. Geef heel duidelijk in mijn advertentie aan dat het om HUISHOUDELIJK werk gaat, alle voorkomende huishoudelijke werkzaamheden in een eenoudergezin met drie kinderen. En toch gebeurt het nu al voor de zoveelste keer dat iemand na enkele weken tot maanden afhaakt, omdat ze het te zwaar vindt en gedacht had dat er meer 'begeleiding' bij zou zitten. HUH? Ik schrijf soms zelfs duidelijk in mijn advertentie dat het pertinent NIET om begeleiding gaat, maar om huishoudelijk werk. Na het eerste mailcontact benoem ik ook alle werkzaamheden en in het gesprek ook. En dan nog krijg ik dan achteraf te horen dat men iets anders verwacht had. Ik heb ook het idee dat sinds begeleiding via het PGB helemaal in is (ik heb al een PGB sinds 1999) er maar zeer moeilijk mensen te vinden zijn voor huishoudelijk werk en men nog steeds denkt PGB=begeleiding. Ik kan steeds moeilijker iemand vinden voor het huishoudelijk werk, terwijl dat toch echt de absolute basis is voor mij en mijn gezin en dus in feite de belangrijkste vorm van hulp (en tevens helaas de meest ondergewaardeerde (niet door mij hoor!) vorm van hulp).
Lenie Geplaatst: maandag 24 Januari 2011 14:18
Zat aanbod voor werksters op prikborden van supermarkten.
Misschien dat je daar eens op kunt reageren.
succes!
Heleen Geplaatst: maandag 24 Januari 2011 14:33
Behalve om bovengenoemde reden is het ook moeilijk om mensen te vinden voor huishoudelijk werk omdat huishoudelijk werk veelal zwart wordt gedaan. Een huishoudelijke hulp kan gemakkelijk 11 of 12 euro per uur zwart verdienen. Reken maar uit wat ze dan wilt(alspgber) zou moeten verdienen. Dat krijgt ze vaak niet. :D
Cleanteammisa Geplaatst: maandag 24 Januari 2011 20:58
Beste Mevrouw,
Wij van cleanteammisa schrikken niet van Huishoudelijkez werkzaamheden.
Wij doen alles aan om uw woon\ leef omgeving schoon en fris blijft.
U kunt ons vinden op de website.
Geplaatst: maandag 24 Januari 2011 23:52
@ zomers: ja hoor, been there, done that, via prikborden in supermarkten vind je alleen maar mensen die ZWART willen werken en dat kan nu eenmaal niet met een PGB.
Geplaatst: maandag 24 Januari 2011 23:54
@ cleanteammisa: ben best geinteresseerd. maar jullie zitten nogal bij mij uit de buurt!
Pim Geplaatst: dinsdag 25 Januari 2011 08:57
Anne (zonne): als ik hun advertentie zie is het niet waarschijnlijk.
U woont in Amersfoort, zij werken vanuit Schiedam.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.