minder geld pgb
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 17 Januari 2011 11:54
De gemeente gaat mij minder geld uitkeren voor huish.hulp ik kom per maand nu 77.65 euro te kort . mijn hulpen willen niet minder gaan verdienen .ik heb de uren die ze nu werken hard nodig . mag dat? ik begrijp best dat er bezuinigd moet worden maar hoe ga ik dit oplossen? |
|
Geplaatst: maandag 17 Januari 2011 16:55
PGB is een vast bedrag. Ben je duurder uit dan moet je dat zelf bijleggen. Alternatief is zorg in Natura. Dan moet je afwachten wie er komt. |
|
Sjoukje |
Geplaatst: dinsdag 18 Januari 2011 01:54
De gemeente heeft in een brief duidelijk moeten weergeven dat zij het PGB verlagen. Afhankelijke van het inkomen wordt er ook een eigen bijdrage gevraagd. Als ik u was zou ik in elk geval een bezwaar maken tegen de verlaging en een inkomenstoets te laten doen. Per gemeente wordt vast gesteld wat het PGB bedrag zal zijn voor huishoudelijke verzorging. Dit ligt standaard ongeveer 25% lager dan bij een zorgorganisatie die zorg aanbeidt die u wenst. Uw huishoudelijke hulpen willen niet in inkomen achteruit gaan. Dit betekent dat u of het geld zelf bij legt of dat uw hulpen wat minder lang werken of andee hulpen zoekt die wel tegen een lager tarrief willen werken. Maar zoals ik schreef teken bezwaar aan en laat een inkomenstoest maken om vast te stellen wat u eigenbijdrage zal moeten zijn. En kijk ook naar uw indicatie, voor hoeveel uur heeft u zorg per week. En is het bedrag wat uw hulpen ontvangen redelijk conform de landelijke norm of ver daar boven? Uiteraard kunt u kiezen voor Zorg in Natura, maar ook daar geldt een eigen bijdrage en afhankelijk wie u kiest als zorgaanbieder in de huishouding wie u over de vloer krijgt. Bedenk voor u zelf wat u het liefste wilt. Ook als uw bezwaar niet grond is, of u toch uw hulpen wilt behouden, of u hen als nog niet kunt overreden voor minder te doen, etc. Of dat Zorg in Nature iets voor u is. Aan zowel zorg in nature als zorg via PGB kleven voor en nadelen. Die zult u voor uw zelf goed op een rijtje moeten zetten.. Succes Door |
Martine & Jeroen |
Geplaatst: dinsdag 18 Januari 2011 22:39
Ik lees je verhaal betreffende jouw hulpen. Zorg in natura is een optie maar wellicht zijn er andere mogelijkheden? De kortingen in de pgb treffen vele mensen. Wellicht kunnen mijn vrouw of ik wat voor je betekenen om zo het één en ander op te kunnen lossen. Je mag mij altijd contacteren! Hartelijke groet, Jeroen |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk