eigen bijdrage cak pgb hv
Auteur | Bericht |
---|---|
Mariëtte |
Geplaatst: dinsdag 18 Januari 2011 17:09
Vandaag ontving ik een rekening van het cak voor de eigen bijdrage pgb hv Ik heb vanaf begin december een pgb hv omdat er al vanaf juni geen levering van hulp in natura was ( !!) Helaas heb ik nog steeds geen hulp voor de hv kunnen vinden.Krijg ik de eigen bijdrage dan weer terug automatisch? Ik betaal nu dus van mijn eigen inkomen (op bestaansminimum) voor iets wat er niet is.Of is dit gewoon typisch Nederlandse wetgeving onder het motto van 'de zorg is alleen een woord op papier maar het mag best iets kosten'..?! :shock: |
Geplaatst: woensdag 19 Januari 2011 14:27
Vraag de gemeente of U het PGB over december moet terugbetalen. Zo niet dan zou ik het zo laten. Anders terugbetalen en dit aan he CAK laten weten. |
|
Mariëtte |
Geplaatst: woensdag 19 Januari 2011 17:46
uiteraard moet het pgb terug naar de gemeente,logisch Maar ik moet mijn geld weer terug zien te krijgen van het cak..bij hen is het altijd vooruit betalen ook al zitten zij niet goed maar het cak int de eigen bijdrages en is een behoorlijke logge instantie waar regelmatig wat fout gaat dus het leek me praktisch om 'voordat ik de telefoon zou pakken' (om vervolgens van het kastje naar de muur gestuurd te worden,wat meer standaard is dan uitzondering) hier een antwoord te krijgen Maar ik denk dat ik Per Saldo morgen maar even bel dan,daar wete ze het zeker en hier loopt het ook niet echt storm.. |
Pim |
Geplaatst: donderdag 20 Januari 2011 11:31
Beste Maritte, Als u heeft gevraagd bij het CAK om het peiljaar op het huidige jaar te stellen omdat uw inkomen op dit moment zo laag was, dan is het waarschijnlijk dat u zeer beperkte een eigen bijdrage hoeft af te dragen. U kunt ook nog een aanvraag doen tot kwijtschelding van de eigen bijdrage. Als u het geld weer terugstort naar het zorgkantoor dan zal dit op een later moment met u verrekend worden dat u ook de eigen bijdrage, mocht u dit hebben betaald, terugkrijgen. Wat u stelt over de snelheid van het CAK is helaas in de praktijk correct. Ik hoop bovendien dat u een volgende keer wat geduld kunt opbrengen want er zijn hier geen mensen die betaald krijgen om te reageren (met uitzondering van de mensen van ZoekPGBZorg zelf, welke uitdrukkelijk niet inhoudelijk reageren op PGB specifieke vragen). Dit gaat uitsluitend op basis van vrijwilligheid. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Mariëtte |
Geplaatst: donderdag 20 Januari 2011 14:40
Ha Pim, Even nog een vrijwillige reactie op jouw reactie,waarvoor dank Ik heb zojuist Per Saldo gebeld en inderdaad moet je,je de eigen bijdrage nu,op de cakdiaanse manier vooruit betalen, en ontvang je die later pas terug, na terugstorting van het niet gebruikte budget aan het zorgkantoor Ik had er liever zelf rente van getrokken :D |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk