vergoedingenlijst 2011
Auteur | Bericht |
---|---|
Miranda |
Geplaatst: dinsdag 25 Januari 2011 16:08
In deze lijst staan een aantal dingen die voor mij niet duidelijk zijn. Vt entreegeld zorgverlener bij begeleiding budgethouder tijdens vrijetijdsbesteding budgethouder. Ja, als de zorgverlener geen deel uitmaakt van het cliëntsysteem. Zorgverlener kan dit soort onkosten declareren bij de budgethouder. Wat betekent deze term, als de zorgverlener geen deel uitmaakt van het cliëntsysteem? Vakliteratuur, vakblad voor de zorgverlener, relevant voor de zorgverlener. Mag ik als ouder en zorgverlener ook boeken over autisme en dan met name praktische boeken kopen van het pgb? Is hier iets over bekend? Wij hebben een contract met iemand in het kader van tijdelijk verblijf. (bij deze persoon, een zelfstandige in de zorg, thuis). Dit is om ons te ontlasten. Nu staat er in de vergoedingenlijst dat er allemaal voorwaarden worden gesteld, alleen in het kader van respijtzorg hoeft dit niet. In dit kader is de opvang (tijdelijk verblijf) voor ons nodig, maar moet deze term ook in de indicatie staan? Misschien heeft iemand hier antwoord op? |
Geplaatst: donderdag 27 Januari 2011 00:55
ik zou deze vragen aan het zorgkantoor in uw regio stellen want zij moeten uiteindelijk toestemming geven. Als u de antwoorden binnen krijgt, dan gaarne hier melden op het fourm. vr groet, Johan |
|
Miranda |
Geplaatst: woensdag 02 Februari 2011 11:06
Dit antwoord heb ik ontvangen van het zorgkantoor: Bedankt voor uw bericht. 1. Budgethouders mogen geen zorg meer verlenen aan andere budgethouders. Zorgverleners mogen zelf dus niet meer beschikken over een PGB of tenminste geen zorg verlenen indien dit het geval is. 2. Ja, u mag in beperkte mate boeken kopen. Inderdaad, voor autisme wordt dit toegestaan. 3. Nee, u hoeft niet geïndiceerd te zijn voor tijdelijk verblijf om dit te mogen inkopen. U mag (ook als u hier niet voor geïndiceerd bent) zorg inkopen voor persoonlijke verzorging, verpleging, begeleiding individueel, begeleiding groep en tijdelijk verblijf. 4. Ja u mag inderdaad de begeleiding naar de muziekles declareren. U bent op dat moment de zorgverlener van uw zoon. U zal dan ook een zorgovereenkomst moeten afsluiten tussen u en uw zoon. Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd, Met vriendelijke groeten, Medewerker afdeling PGB CZ Zorgkantoren |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk