1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

dagbesteding met paarden

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 29 Januari 2011 10:04
Hallo,
ik wil graag beginnen om dagbesteding aan te bieden bij mij thuis,
en dan combineren met mensen die het leuk vinden met paarden om te gaan.

Alleen kan ik er niet zo veel over vinden. Wie kan me helpen
Dominique Geplaatst: zaterdag 29 Januari 2011 20:01
Hallo Linda,

Sinds 2011 is begeleiding met paarden vanuit het pgb niet mere toegstaan.
Geplaatst: zaterdag 29 Januari 2011 21:32
hoezo niet meer toegestaan. met ponies wel?
Dominique Geplaatst: zondag 30 Januari 2011 13:57
Als je kijkt naar de vergoedingenlijst 2011 (hier op t forum te vinden) is begeleiding met paarden uitgesloten voor t pgb. Daar verstaan ze inderdaad ook ponys onder..
Giesje Geplaatst: zondag 30 Januari 2011 14:12
Hallo,

Volgens mij als jij dag besteding aanbied en het daarbij leuk vind om naar de paarden te gaan lijkt me die niet een probleem!?

Of zie ik dit verkeerd?

Gr. Giesje
Dominique Geplaatst: zondag 30 Januari 2011 14:21
Dat zou inderdaad denk ik wel kunnen, dat je dagbesteding aanbiedt en paarden een bijkomstig iets is, ik zou het even bij het zorgkantoor checken om problemen te voorkomen!
Ella Geplaatst: maandag 31 Januari 2011 14:18
hallo linda
paarden of geen een dag besteding heeft niets met paarden te maken, dat u toievallig paarden hebt is toch mooi, zo kinderten kunnen wel bij u komen logeren, of for een dag activiteit, en de paard??? is allen maar prachtig erbij.
ABC Care Geplaatst: maandag 31 Januari 2011 20:19
Dacht ik uit de vergoedingenlijst voor 2011 te kunnen opmaken dat paardrijden niet vergoed wordt. Dat is terecht en al jaren het geval. Paardrijden is immers een hobby, sport. En daarvoor geld hetzelfde als voor niet pgb clienten.

Dat Begeleiding individueel en/of groep (dagbesteding) met paarden niet (meer) uit een pgb budget betaald kan worden maak ik er niet uit op. Laat ik me heel graag "vertellen" wanneer ik het per abuis niet correct heb weergegeven.

Dit bracht me wel op het idee de vergoedingenlijst op {deleted by moderator: commerciële links zijn niet toegestaan, verwijs naar je advertentie} te plaatsen. Dat maakt het dan wel zo helder voor cliënten.
(verwijderd) Geplaatst: maandag 31 Januari 2011 21:08
Beste Allemaal,
Als je de vergoedingenlijst leest staat er begeleiding met dieren op paarden wordt niet vergoed. Dagbesteding wordt wel vergoed. Zorgboerderijen zouden anders ook niet meer kunnen bestaan. Zelf geef ik individuele en groepsbegeleiding met paarden. Ik ben er hard mee bezig om dit van de lijst af te krijgen. Ik verwacht dat dit ook gaat lukken. Ons hebben ze telefonisch toegezegd dat het vergoed wordt, schriftelijk is onderweg. Mochten jullie daar meer informatie over willen kun je me vinden op {deleted by moderator: commerciële links zijn niet toegestaan, verwijs naar je advertentie}
Zorg en Paard Schiedam Geplaatst: dinsdag 01 Februari 2011 13:26
Hallo allemaal,

Wij begeleiden ook dagbestedingstrajecten op zorgstallen met paarden en die worden hoofdzakelijk gefinancierd vanuit PGB! Met name autistische kinderen of kinderen met een aanverwante stoornis kunnen hier heel veel baat bij hebben. De manier van communiceren van deze kinderen (en ook volwassenen) komt namelijk erg overeen met de manier waarop paarden communiceren. Hierdoor voelen ze elkaar goed aan en dit bevordert de communicatie met het paard, maar ook de communicatie met de omgeving.

Maar ook mensen met andersoortige problematiek kunnen baat hebben bij een dagbesteding of werken op een zorgstal. De rustige en landelijke omgeving met dieren heeft al veel mensen goed gedaan!

{deleted by moderator: telefoonnummers zijn niet toegestaan, verwijs naar je advertentie}
Vriendelijke groeten,

Angela van Bebberen
ABC Care Geplaatst: dinsdag 01 Februari 2011 18:18
Het is wel terecht dat onze links hier verwijderd worden. Excuus voor mijn opportuun gedrag in deze.

De vergoedingenlijst pgb 2011 is een lange. Gelukkig dat we "met elkaar" veel zien.

Dagbesteding blijft als vergoed staan. Volgens de Awbz is Dagbesteding een zo een zinvol mogelijke vervanging voor school of werk. De Awbz, en ook deze lijst, geeft niet inhoudelijk aan hoe dagbesteding ingevuld moet zijn.

Zou ik zeggen doen. Het brengt ons op het idee hier ook eens over na te denken.

Tevens zijn de tarieven in 2011 gemaximeerd.
Zorgboerderij samen met elkaar Geplaatst: woensdag 02 Februari 2011 10:57
Hoi Linda,

Ik heb een zorgboerderij waar dagbesteding wordt aangeboden. Wij fokken paarden, dus deze zijn op de zorgboerderij aanwezig en zijn een onderdeel van de dagbesteding.

Uitgekeerd voor alleen begeleiding met paarden zoals equitherapie wordt niet vergoed. Maar mensen die graag met paarden omgaan zoeken dan wel een zorgboerderij met paarden of een zorgstal en dat wordt natuurlijk wel uitgekeerd.

gr Cyrina
ABC Care Geplaatst: maandag 07 Februari 2011 17:12
Gezocht en gevonden?

In de vergoedingenlijst 2011 staat onder het kopje Vrijetijdsbesteding de volgende toelichting:

"Lesgeld en contributie mogen nooit vanuit het PGB worden betaald. Wilt u begeleiding bij een van deze activiteiten verantwoorden dan heeft u een nota nodig waarop lesgeld en uren begeleiding apart worden vermeld".

Wij hebben 2 opties bedacht (wij sturen altijd al de rekeningen per maand, ongeacht het aantal keren en uren van begeleiding)

1) We gaan 1 Euro per maand lesgeld rekenen

2) Budgethouders kunnen lid worden van ons menteam voor 12 Euro per jaar. Hiervoor krijgen ze 3 of 4 x per jaar ons e-zine en kunnen zij gebruik maken van onze begeleiding. Per maand wordt 1 Euro contributie in rekening gebracht.

Zo kunnen budgethouders voor 1 Euro per maand hun begeleidingsuren op de juiste manier verantwoorden.
Margarita Anand Geplaatst: dinsdag 08 Februari 2011 11:16
Hallo,
Ik ben therapeut en kindercoach en ik zoek naar een plek waar ik wat ervaring met paarden kan opdoen. Dit om dan te gaan coachen met paarden in de toekomst.
Zoeken jullie ook vrijwilligers, dan zou ik het leuk vinden eens kennis te maken, en bijvoorbeeld zo op de zaterdag eens te helpen?
Met vriendelijke groet, Anand Koopmans, Vierhuizen

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.