1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vakantie

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 05 Februari 2011 23:42
Ik werk alleen tijdens schooluren en ben verder altijd thuis. Alleen op woensdag werk ik de hele dag en voor die dag is mijn man gestopt met werken.
Hoe zit dit in de vakanties? Mijn man declareert nu alleen voor de woensdagmiddag 5 uur, omdat hij 's morgens op school zit. Maar hoe zit het in de schoolvakanties en als wij jaarlijks 3 weken op vakantie zijn? Mag of moet hij dan ook 5 uur declareren of is dan iets anders van toepassing.
Geplaatst: zondag 06 Februari 2011 11:50
In dit geval: Maak een contract in uren. Al naar gelang de situatie ben je vrij om uren te declareren, zolang je voldoende PGB hebt.
Via de site van de SVB kun je een contract downloaden.
Lees ook de brochure PGB in 8 stappen!
Geplaatst: zondag 06 Februari 2011 13:17
Bedankt voor je reaktie.
Begrijp ik goed dat je in de vakantie dan meer uren kan declareren? Bijvoorbeeld 8 uur voor de woensdag?
Wij hebben nu een contract voor woensdag voor een vast aantal uren van 12.00 uur tot 17.00 uur omdat hij 's morgens op school zit.
Kan je daarvan afwijken en bijvoorbeeld dan in de vakanties 8 uur declareren of mag dat niet omdat wij in het contract voor vaste uren hebben gekozen en moet je dan een ander contract afsluiten.
In het contract stond namelijk dat je moest kiezen tussen vaste uren en variabele uren. Of is het slim om een nieuw en ander contract af te sluiten en dan A aan te kruisen, de variabel aantal uren?
Geplaatst: zondag 06 Februari 2011 20:15
Variabel is handiger. Dan kun je de uren declareren waarop inderdaad hulp verleend is.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.