toekomst PGB werk
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 08 Februari 2011 10:43
is er nog wel toekomst in PGB werk??? Hoor van veel kanten dat het eruit gaat...... :( hoor graag wat reacties hierop van mensen die hier antwoord op hebben! Carine |
|
Pim |
Geplaatst: dinsdag 08 Februari 2011 14:43
Beste Carine, Ik combineer even reacties op uw beider vragen. :?: Waar kan ik bureau's vinden die PGB zorg verlenen en mensen inhuren in loondienst? :!: Er zijn uitzendbureau's die zich daarin hebben toegelegd, in Zuid Holland bijvoorbeeld Pluszorg. Maar er zijn veel bemiddelingsbureau's die ook personeel werven. Gezien het feit dat ik niet weet waar u woont is het voor mij niet mogelijk uw specifiekere informatie te geven. :?: Is er nog toekomst voor PGB? :!: Het PGB dit jaar is verruimd van 2,2 miljard totaalbudget naar 2,7 miljard totaalbudget. Hoewel de controle meer is toegenomen vanwege vermoedens van fraude is het meerjarenplan om PGB een wettelijk vastgelegd recht te gaan maken. Desondanks moeten de kosten wel beheersbaar blijven en zijn deze al de afgelopen tien jaar met ongeveer 12% per jaar gestegen. Er moeten dus wel harde keuzes gemaakt worden en de stijging moet worden ingeperkt. Vandaar dat er soms vergaande maatregelen genomen worden. De zorg blijft voor veel mensen echter onmisbaar en zal zeer waarschijnlijk nog wel langere tijd blijven bestaan. Praktisch is de thuiszorg nu wel een sector die het heel zwaar heeft, en een groot deel van de instellingen verlies maakt. Desondanks is het wel mogelijk hier een heel goede boterham te verdienen bewijst ook Buurtzorg met een groei van 3600% van de omzet in 2 jaar tijd. In 2012 gaat het voor ondernemers ook mogelijk worden om zorg in natura (waarbij het budget dus niet beheert hoeft te worden door de zorgvrager) te gaan leveren. De specifieke voorwaarden en eisen hiervoor zijn nog niet bekend. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk