WMO pgb voor huishoudelijke verzorging: salaris aan kleinkin
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: woensdag 09 Februari 2011 17:45
Beste mensen, Ik heb inmiddels een WMO pgb voor huishoudelijke verzorging van de gemeente gekregen. Bij de aanvraag is een medewerker op huisbezoek geweest om te bepalen hoeveel hulp ik nodig had. Bij de vraag wie het nu doet, heb ik verteld dat mijn kleinkind het doet. Maar omdat hij binnenkort gaat werken, zou deze hulp wegvallen. Nu is dat werkaanbod van mijn kleinkind niet doorgegaan. Hij doet nog steeds het huishouden voor me. Betekent dit dat ik de pgb weer stop moet zetten of kan ik mijn kleinkind salaris betalen van deze pgb? Immers anders zou iemand anders het moeten doen en hij maakt er tijd voor vrij. Hij gaat ook niet op zoek naar ander werk zodat hij dit voor mij kunt blijven doen. Dus kort samengevat: - Zal de gemeente moeilijk doen bij deze situatie? Alvast bedankt en groeten, Henk |
|
Heleen |
Geplaatst: woensdag 09 Februari 2011 18:52
Je kleinkind kan het gewoon blijven doen en hiervoor betaald krijgen. Jullie moeten wel een papieren overeenkomst sluiten. :D |
Max |
Geplaatst: vrijdag 11 Februari 2011 19:18
Volgens mij kan dat wel, maar ook heb ik begrepen dat de gemeente zelf de spelregels mag bepalen. Zo heb ik voor mijn moeder van 82 WMO/pgb en CIZ/pgb aangevraagd, ze heeft echt hulp nodig. Als ik hulp in natura vraag krijgen we alle hulp die nodig is, echter mijn moeder zegt na 2 keer meteen weer dat ze het wel zelf kan en stuurt de hulp de laan uit. Ze duldt geen vreemden in haar huis. Nu ik een PGB aanvraag gaat de gemeente moeilijk doen, ze kennen mijn moeder en de situatie, maar willen nu dat moeder zelf de administratie van het PGB doet. Tja dat doet ze allang niet meer, ze weet zelfs niet hoe ze pinnen moet, die taak nemen we al jaren over. Snappen jullie het nog? |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk