nulurencontract en ziekte werkgever
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: woensdag 09 Februari 2011 23:06
ik heb voor begeleiding iemand die op basis van variabele uren bij mij werkzaam is, een soort nulurencontract dus. Als ik nu een afspraak heb met deze persoon en ik ben zelf ziek waardoor ik het moet afzeggen, hoe zit het dan met de betaling? Heeft iemand suggesties? :?: :idea: |
|
Geplaatst: donderdag 10 Februari 2011 10:14
Het kan zijn, dat de flexwet van toepassing is. In dat geval moet je het gemiddelde loon van de laatste 3 maanden doorbetalen. |
|
Frieda |
Geplaatst: donderdag 10 Maart 2011 23:09
ik heb dat vaker meegemaakt. Meestal staat er in de zorgovereenkomst een regel bij geval van ziekte of andere afzegging : binnen 12 of 24 uren afzeggen,dan 50% doorbetalen, daarbuiten geen betaling. Staat er neits, dan hoeft de hulpverlener niet betaald te worden bij afzegging |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 11 Maart 2011 11:22
Beste Cockie, Het is wel zo dat officieel de flexwet van toepassing is, die stelt dat u dan op basis van het gemiddelde aantal uren van de afgelopen drie maanden moet worden uitbetaald. Het ligt er aan wat de situatie is. Bent u voor langere tijd ziek of slechts voor een of twee dagen. Kijk ook wat er mogelijk is in overleg met uw budgethouder(s). Vaak als de verloning gebeurt via de SVB (Sociale VerzekeringsBank) bekostigd deze de ziektedagen en kost het de budgethouder niets van het budget. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: dinsdag 22 Maart 2011 13:47
De SVB vergoedt alleen ziekengeld wanneer een zorgverlener door ziekte niet kan werken en de budgethouder het loon wel moet doorbetalen. Met die vergoeding kan de budgethouder een vervangende zorgverlener betalen. In dit geval is de budgethouder zelf ziek. Dan vergoedt de SVB het loon niet. Of u uw zorgverlener moet doorbetalen hangt af van uw situatie. Werkt uw zorgverlener op basis van een oproepovereenkomst (dit is een bijzonder type arbeidsovereenkomst) gedurende drie maanden elke week op minimaal 1 dag, of minstens 20 uur per maand? Dan bent u verplicht loon door te betalen, ook als u geen werk voor de zorgverlener heeft (doordat u bijvoorbeeld ziek bent). Als u in de oproepovereenkomst de werktijden niet heeft vastgelegd, dan heeft een oproepkracht die minder dan 15 uur per week werkt per oproep recht op drie uur loon. |
|
Geplaatst: dinsdag 22 Maart 2011 19:45
Bedankt. Het is lang geleden, dat de flexwet door U aan PGB houders is uitgelegd. Inmidddels zijn er heel veel nieuwe PGB houders. Wellicht kunt U in een van Uw volgende periodieken, dat weer eens doen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk