1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PGV dieet

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 10 Februari 2011 10:36
Hoi,

Ik had een vraagje. We willen onze zoon aan melden bij het ADHD Rechearch centrum voor het Pelsser Dieet. Alleen zitten daar behoorlijk veel kosten aan verbonden. Deze worden niet door de zorgverzekering vergoed. Kan ik ook kosten verhalen op het pgb van mijn zoon en welke kosten wel en niet.

We moeten een eigen bijdrage betalen van van 800 euro voor het eerste gedeelte en dan een eigen bijdrage van 100 euro voor elke consult wat volgt. Ik woon zelf in Noord Nerderland en we zullen dus een eind moeten rijden ( Einthoven of Rotterdam) voor consults en er zullen ook vaak telefonische consults zijn en ik zal, naar alle waarschijnlijkheid, ook geregeld zelf bellen met het centrum met vragen. Welke kosten kan ik dus van het PGB halen.

Ik hoor graag van iemand.

Tevens willen we oma inhuren als vaste oppas van onze zoon. Buitenom dat oma ons verlicht door de zorg van ons over te nemen voor een bepaalde tijd, heeft zij ook veel ervaring met haar kleinzoon. Ze kent hem van binnen en buiten en weet met hem om te gaan en te begeleiden in zijn "aandoening". Ik zou het dus ook meer onder begeleiding willen laten vallen dan oppas!!

We wilden een bedrag met haar afspreken van 22,50 per uur. Ik neem aan dat dit zonder de 1/3 van de belasting is en zonder reiskosten?? Of is dit inclusief. Ik wil de verloning via de SVB laten lopen. Weet iemand of zij de belasting ed er af halen voordat zij uit betalen?? En is het een redelijk bedrag of mag deze hoger zijn.

Wat is wijsheid om te doen. Ook voor deze vraag hoor ik graag.

Mvg Eefje
Heleen Geplaatst: donderdag 10 Februari 2011 13:27
ADHD is business. Behandeling valt niet onder PGB. Je kunt oma betalen wat je wilt met een maximum van 65 euro per uur. Ze moet het wel opgeven aan de belasting. Als je de verloning door de SVB laat doen houden zij de belasting in en krijgt oma het netto. :D
Heleen Geplaatst: donderdag 10 Februari 2011 13:40
Sorry, ik bedoelde 62 euro per uur maximaal en minimaal het het minimumuurloon . :D
Geplaatst: donderdag 10 Februari 2011 19:22
Hey Heleen,

Bedankt voor je antwoord!! 65 euro per uur lijkt me wel heel veel hoor :shock: Maar goed, ik heb er helemaal geen verstand van hoor. Dus het zal helemaal kloppen. Zal mijn moeder eens vragen of ze akkoord gaat met dat bedrag hahaha.

En is het niet zo dat je uit het gedeelte PGB,wat je niet hoeft te verantwoorden, bv je kosten kan betalen voor administratie, bellen enz enz. Of is dat ook alleen voor administratie en verantwoorden ed voor je PGB.

Gr Eef
Judith Geplaatst: vrijdag 11 Februari 2011 07:48
Ja, er is een verantwoordingsvrij bedrag.
Hoe hoog dit bedrag is, kun je vinden in de toekenningsbeschikking.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.