Moeder tijdelijk laten inwonen
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 18 Februari 2011 22:30
Ik heb een vraag. Mijn moeder heeft SLE en kan niet altijd thuis blijven. Ik wil voor haar een PGB aanvragen omdat ze tijdelijk bij mij gaat inwonen. Hoe moet ik dit bewerkstelligen? Het PGB kan langskomen bij jou thuis, maar ze zal dan tijdelijk bij mij zijn. Hoe zit het hier dan mee? Ik treed namelijk tevens als haar bewindvoerder op. Alvast bedankt. Gr. Astrid |
|
Pim |
Geplaatst: zaterdag 19 Februari 2011 10:59
Beste Astrid, Het is allereerst heel belangrijk dat u zich goed realiseert dat u hierbij te maken krijgt met een keur aan instanties waar u zich bij moet verantwoorden. Ik vermoed dat bijvoorbeeld de kantonrechter niet akkoord zal gaan met het feit dat u een financieel belang opbouwt bij uw onder bewindgestelde. Controleer dit vooraf bij het kantongerecht waar de bewindszaak loopt en laat dit schriftelijk of via e-mail bevestigen. Daarnaast heeft u te maken met het CIZ welke een indicatie afgeven, het zorgkantoor dat u geld verstrekt en de besteding ervan controleert. Het is verstandig het geld dat u krijgt uit dit budget op een rekening te laten storten dat op naam staat van uw moeder, maar waar u wel gemachtigd op bent. Als bewindvoerder lijkt mij het aanmaken van zo'n rekening geen probleem. U kunt alleen uit het PGB het stuk zorg bekostigen. Eventuele huur die u afspreekt moet uit eigen portemonnee van uw moeder komen. Ook daar zult u duidelijkheid over moeten krijgen bij het kantongerecht of dit word toegestaan. Met dit PGB geld kunt u zorgverleners inhuren of uzelf, mits het kantongerecht akkoord gaat. Als u in loondienst werkt, of mensen in loondienst inhuurt, kunt u gratis de verloning laten doen door de SVB. Zij stellen ook gratis contracten beschikbaar. In loondienst situaties is er de mogelijkheid gebruik te maken van een vereenvoudigde loondienst regeling met de naam Regeling Dienstverlening aan Huis. U moet dan wel aan speciale voorwaarden voldoen en er zijn diverse verplichtingen en rechten. Ook kunt u ondernemers inhuren. Hou goed in de gaten dat er maximumtarieven zijn ingesteld. Hopelijk kunt u hier wat mee. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: zaterdag 19 Februari 2011 17:29
Hallo Pim, Heel erg bedankt voor je reactie. Super :D |
|
Seniorcura B.V |
Geplaatst: zondag 20 Februari 2011 11:52
Dag astrid Ik kan jou helpen met een inwonende verzorgster uit Portugal die engels spreken en die wel uit PGB of zorg in natura kan betalen. Dan kan jou moeder nog thuis blijven wonen en heeft altijd toezicht en verzorging. groeten, Leuza |
Star Counseling |
Geplaatst: zondag 20 Februari 2011 17:09
Leuza, lees eerst even de forumregels! Ik zie nu al voor de tweede keer een bericht waarin je je website vermeldt en dat is NIET toegestaan! Jammer dat de forumbeheerder(s) nu ineens niet zo snel zijn met het weghalen van dit soort berichten! |
Seniorcura B.V |
Geplaatst: zondag 20 Februari 2011 17:48
sorry :oops: |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk