1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Intensieve controlle

Auteur Bericht
Daniel Geplaatst: maandag 21 Februari 2011 10:12
Beste mensen,
Kreeg van het weekend een brief dat ik een intensieve controlle krijg.
Moet de volgende dingen opsturen:

Kopie zorgovereenkomst
Kopie facturen
Kopie loonstrookjes
Kopie bankafschriften
Kopie declaratieformulieren

Alles in 2 weken retour.

Nu heb ik even rond gekeken op het forum, maar kan het volgende niet vinden:
Zorgovereenkomst heb ik, facturen heb ik ook allemaal netjes, afschriften ook, maar wat wordt bedoeld met de declaratieformulieren?
Heeft er iemand ervaring met de intensieve controlle en misschien nog goede tips?
waar moet ik goed op letten? alle bedragen nog even goed nakijken op de rekening?

Heb alles naar mijn mening goed voor elkaar. maar moet toch zeggen dat ik het nu toch wel spannnend vind worden. je weet nooit wat ze allemaal gaan doen.... je hoort vervelende verhalen dat mensen alles terug moeten betalen.

hopelijk kunnen jullie wat info geven.
Pim Geplaatst: maandag 21 Februari 2011 11:13
Geachte heer Van der Breggen,

Een declaratieformulier dient u op te sturen als iemand bij u in loondienst is geweest, en daar een urenverantwoording voor heeft toegestuurd per maand.
Tegelijkertijd dient u dan ook eventuele declaraties van reiskosten bij te voegen, mits deze daadwerkelijk zijn uitbetaald.

De controle gaat voornamelijk over het feit dat ze precies willen weten wanneer de zorg is ingezet, of de facturen overeenstemmen met wat u heeft opgegeven, en of de betalingen zijn gedaan zoals u heeft verantwoord.
Als u alles op orde heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken.

Mochten er echter op de facturen zaken staan als begeleiding met paarden, begeleiding op school, of andere zaken die niet verantwoord mogen worden volgens de regels, dan kan het zorgkantoor uw verantwoording afkeuren en dient u dit deel terug te betalen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Daniel Geplaatst: maandag 21 Februari 2011 20:12
Bedankt voor het antwoord.
Op mijn facturen staat alleen begeleiding zoveel uur en verzorging zoveel uur.
Daarnaast stuurde mijn zorgverlener gewoon een factuur en controleerde ik aan de hand van gedraaide uren per dag hoeveel de factuur zou zijn.
Heb nooit een declaratieformulier ontvangen, maar alleen een factuur.

Mijn zorgverlener gebeld en deze heeft alle gewerkte uren wel in de administatie staan en wil dit wel op papier zetten als dit nodig is. Maar is dit handig om te doen?
mijn contract geeft aan dat ik een nader te bepalen aantal uren zorg krijg. dit omdat ik nooit precies weet hoeveel ik nodig heb.

Heb een contract uit de zorgmap van zorgkantoor ingevult toen de zorg begon, dit is dan toch in orde?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden
Pim Geplaatst: dinsdag 22 Februari 2011 10:51
Beste Daniel,

Als u facturen heeft is dat ook prima.
Het is vrij zeldzaam dat er een standaard hoeveelheid uren word afgesproken bij particulieren, vooral omdat het nog meestal niet duidelijk is wat er nodig is.
Ik zelf maak ook altijd contracten waarin geen uren genoemd worden.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Daniel Geplaatst: woensdag 23 Februari 2011 11:37
Maar moet ik dan wel een uren verantwoording meesturen? omdat hier expliciet om wordt gevraagd.
Of is het alleen meesturen van de facturen, waarop het aantal geleverde uren staat vermeld genoeg? alleen op de facturen staat niet hoeveel uren per dag er worden geleverd.
Daarnaast zijn deze facturen natuurlijk niet getekend door mij als klant, maar wel betaald.
Pim Geplaatst: woensdag 23 Februari 2011 16:47
Beste Daniel,

Een factuur is ook voor de belastingdienst niet acceptabel als daar geen specificatie van de uren op staat. Dit is een harde eis en moet worden gecorrigeerd door uw zorgverlener. Bij controle zal ze dit achteraf anders alsnog moeten doen.

Het is of urenverantwoording aanleveren of een factuur. Beide tezamen is niet nodig (dubbelop).
Een factuur word nooit ondertekend, want er mag van uit gegaan worden dat de factuur akkoord is bevonden als deze is betaald.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.