1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Lease-auto

Auteur Bericht
(verwijderd) Geplaatst: woensdag 23 Februari 2011 13:32
Goedendag allen,

Ik wou graag even een vraag stellen, hieronder mijn situatie :

Ik ben een PGB houder met diverse medewerkers die via een vast contract voor mij ( mijn zoon ) werken. ( Zorg ).

Ik vroeg mijn zelf als of het mogelijk is dat een van mijn medewerkers een lease-auto kunnen krijgen via mij, Zoals al waarschijnlijk bekend bij jullie hebben PGB houders wel een loonbelastingnummer en staan als ondernemer geregistereerd.

Wie is hier bekend mee? En zou mij eventueel de procedure hiervoor kunnen uitleggen indien dit mogelijk is?

Alvast bedankt!.
Geplaatst: woensdag 23 Februari 2011 13:56
Ik als PGB-houder sta niet geregistreerd als ondernemer, ik zou niet weten waar.
Denk ook niet dat je een lease=auto kunt krijgen via een PGB. Ik heb nog nooit
gehoord dat dat kon.

Groetjes Wilma
Pim Geplaatst: woensdag 23 Februari 2011 14:25
Beste Basol,

Het verkrijgen van een lease auto op basis van een inkomen dat is gebaseerd op zorg die verleend moet worden is sowieso iets waar weinig lease maatschappijen happig op zullen zijn.

Daarnaast is het niet zo dat u dermate veel kilometers maakt voor het werken met PGB dat een lease auto voor een van de werknemers gerechtvaardigd is.
En ik zou persoonlijk heel erg uitkijken met de huidige nadruk op fraudebestrijding (2011 ligt daar zeer sterk de nadruk op) om dit te gaan realiseren.

Het beste is een auto te kopen en de kilometers te vergoeden, of een huurcontract zoals GreenWheels te gebruiken voor autoritten, tenzij er een aanpassing aan de auto nodig is voor het vervoer.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.