Tijdelijk verblijf declareren
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 03 Maart 2011 14:33
Hallo allemaal, Een vraagje: Welk formulier heb je nodig om tijdelijk verblijf te declareren. Voor begeleiding in uren heb je een declaratie formulier. Maar hoe gaat dat met tijdelijk verblijf. Mijn zoon gaat 1 x in de maand een weekend weg (particulier), niet naar een zorgboerderij o.i.d Ik betaal een vast bedrag per weekend. Of moet de zorgverlener een nota maken. Groetjes JoJo |
|
Annet |
Geplaatst: donderdag 03 Maart 2011 16:45
Ik had ook een loge 1 keer per maand, we hadden dat vastgelegd in een contract van de svb, uren en kosten. Ik stuurde na de logeerpartij deouders een factuur. Annet |
Marijke |
Geplaatst: donderdag 03 Maart 2011 17:26
Ik laat de uren tekenen. Een weekend is bijvoorbeeld 200 euro. Dat zijn 2 dagen van 8 uur à 12,50. |
Geplaatst: donderdag 03 Maart 2011 18:41
Bedankt voor de informatie. Als er een factuur wordt opgesteld, wat moet je daar dan op vastleggen. Het gaat om iemand die nog nooit een factuur heeft opgesteld. Is zo'n "zelf" gemaakte factuur dan wel rechtsgeldig. Groetjes Jojo |
|
Gast |
Geplaatst: donderdag 03 Maart 2011 19:13
Ik laat dus geen factuur maken, want ik vul de urendeclaratie in. Dit is genoeg. Een factuur is alleen verplicht bij een ZZP-er of een organisatie. Niet bij een particulier. |
Geplaatst: donderdag 03 Maart 2011 19:53
Hoi, We betalen een vast bedrag per weekend. Moet er dan ook een declaratieformulier ingevuld worden? Dat is toch alleen als je per uur betaald. Groetjes JoJo |
|
Marianne |
Geplaatst: donderdag 03 Maart 2011 20:30
Ik vind het de taak van de zorgaanbieder om te zorgen voor een factuur, en zich er in te verdiepen aan welke voorwaarden deze moet voldoen. |
Geplaatst: donderdag 03 Maart 2011 21:38
Als het om een zorginstelling of zorgaanbieders met meerdere zorgvragers gaat wel.Die hebben hier ook ervaring mee. Maar bij ons gaat het om een zorgverlener die alleen mijn zoon begeleid en verder geen zorgvragers heeft. Ik ben degene geweest die gevraagd heeft of zij dit voor ons wil doen. Ook omdat mijn zoon daar al vaak komt en het daar naar zijn zin heeft. Het is een goede kennis van ons. Zij heeft gelijk aan gegeven dat ze niets van PGB's afwist en dat wij zelf alles rondom de betaling moesten regelen. Zorgovereenkomsten, betalingen en dus ook de nota's en declaraties. Ik zelf weet hier ook maar weinig van dus daarom dat ik het hier vraag. Groetjes JoJo |
|
Pim |
Geplaatst: donderdag 03 Maart 2011 22:18
Beste Joris (JoJo), Het uitbetalen van logeren en daarmee kort verblijf is niet mogelijk in loondienst. Het is eenvoudigweg dat u zich heeft te houden aan arboregels welke voorschrijven dat een persoon niet langer mag werken dan 8 uur per dag. Logeeropvang overschrijdt dat zeker. De meeste kinderen zijn namelijk veel langer dan 8 uur op een dag wakker (tussen de 10 en 16 uur, afhankelijk van leeftijd en ontwikkeling). Als deze persoon die het aanbied dit doet als ondernemer moet degene zich inschrijven bij de KvK en aan een hele rits aan ondernemerseisen gaan voldoen. Onder andere het hebben van minimaal 3 klanten. Dat er mensen zijn die de regels wel heel flexibel toepassen door zo iemand toch in loondienst te nemen voor een vast bedrag per weekend is het erg ruim en vrij interpreteren van regels en zal bij grondige controle mogelijkerwijs worden opgemerkt. De gevolgen zijn dan voor beide partijen best vervelend (al kan ik u wel inlichten dat bij een controle van het zorgkantoor of van de belastingdienst onder andere de arbeidsinspectie niet automatisch word ingelicht). Als u iemand in loondienst wilt nemen zijn daar gratis contracten voor beschikbaar bij de Sociale Verzekerings Bank ( http://www.svb.nl ). Een redelijk loon voor iemand zonder aantoonbare werkervaring in begeleiding en/ of opleiding is tussen de 11 en 17 euro bruto per uur. Iemand in loondienst bij een particulier, wanneer deze minder dan 4 dagen per week (tussen de 0,5 en 8 uur per dag) werkzaam is bij dezelfde werkgever, kan werkzaam zijn via de Regeling Dienstverlening aan Huis. Aan deze regeling zitten speciale eisen en voorwaarden verbonden. Belangrijk dat u die goed doorleest. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Gast |
Geplaatst: donderdag 03 Maart 2011 23:34
@mostcare Bedankt voor de informatie. Als ik het goed begrijp geldt dit voor een indicatie voor Kortdurend verblijf. Per 1/1/11 is Tijdelijk Verblijf veranderd in Kortdurend verblijf(zoals bekent), dit geld voor nieuwe indicaties of herindicaties. Mijn zoon heeft nog tot 2012 een indicatie voor Tijdelijk verblijf. Volgens mijn info veranderd er voor mijn zoon nog niks en mag hij tot 2012 gebruik maken van tijdelijk verblijf, ook overnachten..Dit staat ook op de toekenningsbeschikking. Maar goed, hoe moet zo'n weekend gedeclareerd worden door de zorgverlener.In een nota of declaratieformulier. Groetjes Jojo |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 04 Maart 2011 10:53
Beste Joris (JoJo), Een ondernemer stuurt u een factuur. Iemand in loondienst geeft een urenverantwoording (mag via de e-mail, maar ook per post, of met een papiertje). Op de factuur of urenverantwoording moet per datum de gewerkte uren vermeld staan alsmede het totaalbedrag uitgesplitst per dag. Op de factuur of urenverantwoording dienen verder ten minste de NAW gegevens en bankrekeningnummer van de hulpverlener te staan en de naam van de zorgvrager. De kopie van de urenverantwoording (met ondertekening van u als budgetbeheerder)/ factuur samen met een kopie van bankoverschrijving maakt de verantwoording compleet. Let wel dat op een factuur/ urenverantwoording uitdrukkelijk moet staan welke zorg verleent wordt: begeleiding, verzorging, verpleging en/ of tijdelijk/ kortdurend verblijf. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Star Counseling |
Geplaatst: vrijdag 04 Maart 2011 15:48
In het verleden heb ik voor mijn zoon zowel logeeropvang bij een partikulier geregeld met een freelancer die zelf facturen stuurde als met een partikulier die liever een urendeclaratie ondertekende. Op de standaardurendeclaratie haalden wij dan gewoon het woord 'uur' door en vervingen dit door 'etmaal'. we hanteerden een vast bedrag per etmaal en vulden dat ook op die urendeclaratie zo in. Dit is toen (maar dan spreek ik wel over 3 jaar geleden) altijd gewoon gehonoreerd door het zorgkantoor. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk