1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Nachtzorg

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: zondag 06 Maart 2011 14:44
Hallo,

Heeft iemand ervaring met oproepzorg voor de nacht?
Het is de bedoeling dat ik alleen iemand oproep voor de tijden dat ik ziek ben (b.v. griep) en dan voor b.v. 1 week, omdat ik dan erg veel hulp nodig heb. Normaal kan ik mij 's nachts wel gewoon redden.

Het idee is dat iemand opgeroepen kan worden midden in de nacht en dan moet komen. Maar het lijkt mij wel fair om die persoon dan de hele nacht te betalen, ondanks dat deze thuis kan slapen. Maar wat moet je die persoon dan betalen? Het zal tussen de 1 á 2 keer in de nacht zijn dat ik geholpen moet worden. En ik had het idee om ze oproepbaar te laten zijn van 11.00-6.00 uur.

Of heeft iemand anders een ander idee?

Groetjes
Pim Geplaatst: zondag 06 Maart 2011 20:53
Beste Chantal,

Het lijkt mij best een lastige situatie. Want als iemand thuis kan/ mag slapen en opgeroepen word kan hier al snel een uur overheen gaan voordat deze persoon bij u is. Tenzij deze persoon dicht bij u woont en de sleutel heeft van uw woning/ u deze op afstand kan openen.

Is dat in uw geval wenselijk?
Voor wat voor zorg wil u dit eigenlijk gebruiken? Alleen bij ziekte ter ondersteuning? Voor toiletgang? Voor verzorging of iets anders?

Is dat niet mogelijk om dat te regelen met een thuiszorgorganisatie in uw buurt? Heeft u hier al navraag bij gedaan?
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Gast Geplaatst: zondag 06 Maart 2011 21:09
Op de reactie van thuiszorg ben ik aan het wachten. Ik ben me nu een beetje aan het orienteren hoe en wat mogelijk is. En wat een beetje goede prijzen zijn. Het liefste wil ik het binnen mijn groep oplossen.

Ik kan zelf mijn deur openmaken vanaf mijn bed, dus dat is het probleem niet. De meeste mensen in mijn groep wonen ook max. 5 km van me af en kunnen met de fiets/auto binnen 5 minuten bij me zijn. Dus ook dat is het probleem niet.

Het is inderdaad alleen wanneer ik ziek ben, omdat ik dan direct veel meer hulp 24 uur per dag nodig heb, omdat mijn lichaam uitvalt (en dan niet zoals bij een normale griep).

In principe zou het idee dus goed te realiseren zijn. Alleen blijf ik een beetje met het loon zitten. Doe ik dit per keer dat iemand me is komen helpen? Of gewoon voor de gehele tijd? Of per uur? Of....

Het zou dan zijn voor persoonlijke verzorging. Draaien, vernevelend, medicatie en toiletgang.
Sarina Geplaatst: zondag 06 Maart 2011 23:18
Hallo,
ik probeer even met u mee te denken.
Is het een idee om iemand zo'n nacht bij u te laten.Minder dan 3x wakker noemen "ze"dan een slaap en bij 3x of meer een waakdienst.Lijkt mij ook prettiger voor de zorgverlener dan hoeven ze s'nachts niet over straat en prettiger voor u want er is iemand acuut beschikbaar zn.
Voor een slaapdienst kan u ongeveer uitgaan van €11,-/€15,- euro p/u.(Bruto!)
Voor een waakdienst ongeveer €25,-/€30,- euro p/u.(Bruto!)
Een buro zal dan ook nog bemiddelingskosten rekenen.
Een zzp-er heeft ook zijn eigen tarieven.
Maar zo heeft u in ieder geval een beetje een idee.
Ja wat je dan aan iemand vraagt die 1 a 2 x van huis moet komen? :?
Misschien kunnen uw zorgverleners daar het beste antwoord op geven.
Succes.
Groetjes Sarina
Kevin Geplaatst: donderdag 10 Maart 2011 17:22
Hallo Rollerchan,

Een vriendin van mij werkte een tijd geleden bij een instelling. Als zij een slaapdienst had dan bleef zij op de locatie slapen. Ze kreeg een vaste 'vergoeding' per uur, en als zij inderdaad haar bed uit moest dan kreeg ze een ander uurloon uitbetaald.

Ik weet de precieze bedragen niet meer, maar het was iets van een paar euro per uur als vaste vergoeding en iets van 30 euro per uur als ze uit bed moest komen.
Dus als zij lekker kon blijven slapen dan kreeg ze per dienst van 8 uur ongeveer 16 euro bruto, zat er een uur bij dat ze wel aan het werk was dan kreeg ze 44 euro voor dezelfde 8 uur. Allemaal bruto bedragen, en zij was in loondienst.

Dit zou een idee kunnen zijn voor jouw situatie, al zou ik er wel rekening mee houden dat dit wel duur wordt als iemand de hele nacht moet werken.

En verder is het denk ik ook een kwestie van iemand vinden die werk wil doen voor het tarief wat jij ervoor uit wil geven.

Groetjes, Brenda.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.