1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uitvoerig beschrijven van werkzaamheden

Auteur Bericht
Marijke Geplaatst: maandag 07 Maart 2011 11:16
Beste collega's,
Als zzp-er laat ik na mijn zorgdiensten altijd een urenverantwoording lijst aftekenen. Dus de begintijd en de eindtijd voor de geleverde zorg.
Mijn vraag is dan , is het nodig dat ik de werkzaamheden die ik heb geleverd uitvoerig moet beschrijven( ook voor de intensieve controle) of kan ik gewoon aangeven dat ik huishoudelijke dienst heb gedraaid of bv. begeleiding etc. zonder de werkzaamheden uitvoerig te beschrijven wat ik heb gedaan. Daar gaat er veel tijd inzitten namelijk. :roll:
Annelies Geplaatst: maandag 07 Maart 2011 11:51
Beste Marijke,

Het is, in principe, handig om te rapporteren. ( Dit hoeft in principe niet voor huishoudelijk werk, maar wel voor de functie begeleiding. ) Dan behoud je ook overzicht, met name indien er meerdere zorgverleners bij de cliënt komen.

Wat heel gemakkelijk werkt, zijn eigen gemaakte checklisten.
Onder elkaar staan de diverse werkzaamheden. Van links naar rechts, bovenaan, noteer je de data. Je kunt dit bijvoorbeeld maken in Word of in Excel.
Deze checklisten kun je uitprinten op een A4-tje, en opbergen in een map bij de cliënt.
Je kunt dan, bij de cliënt, gemakkelijk deze lijsten afvinken. Dit gaat sneller dan elke keer alles uitgebreid op te schrijven.
Op een apart A4-tje ( in de map ) kun je dan nog bijzonderheden vermelden.

Succes gewenst,
Annelies Blekman
Thuisverpleegkundige te Nieuwegein

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.