1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

wonen

Auteur Bericht
Bianca Geplaatst: dinsdag 08 Maart 2011 23:48
Beste mensen
Graag zou ik willen weten hoe en waar ik informatie kan vinden over het opzetten van een woonplek voor kinderen vanuit mijn eigen woning.
Is er iemand hier die zich daarin verdiept heeft?

Vriendelijke groet,
Bianca
Pim Geplaatst: woensdag 09 Maart 2011 20:33
Beste Bianca,

Het laten wonen van andere kinderen bij u in uw huis kan op verschillende manieren.
- Als adoptiekinderen. U betaald daarvoor en krijgt na een langdurig traject volledige zeggenschap over de invulling van de opvoeding. Wel kan het zijn dat biologische ouders een rol blijven spelen. De reguliere vergoedingen voor kinderen worden dan van toepassing.
- Als pleegouders. Dit is gratis en u krijgt er een vergoeding voor. U moet echter wel een flink traject doorlopen om geaccepteerd te worden en er worden u cursussen en trainingen aangeboden om met de begeleiding goed om te gaan. Pleegkinderen verblijven in de regel tijdelijk in een pleeggezin. Tijdelijk kan wel een tijdspanne van (vele) jaren bedragen.
- U biedt verblijf aan in de vorm van bijvoorbeeld een Thomashuis. Het hele traject om dit te ondernemen kan begeleid worden, u maakt daarbij een ondernemingsplan en werkt dit uit als zelfstandig onderneemster. U zult daarvoor wel een flinke investering moeten doen. De toekomst voor kleinschalige wooninitiatieven heeft regelmatig de laatste jaren op losse schroeven gestaan maar is telkens weer ten goede gekeerd.
Wilt u meer informatie?
Neem dan gerust contact op.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.