contract voor onbepaalde tijd
Auteur | Bericht |
---|---|
Gast |
Geplaatst: donderdag 10 Maart 2011 15:55
Hallo, Ik heb een zorgcontract/arbeidscontract voor onbepaalde tijd. Als ik ziek ben moet de pgb houder mij dan door betalen? Telt dit mee voor evt hypotheek? Hopende op reactie! |
Judith |
Geplaatst: donderdag 10 Maart 2011 16:56
Als je een arbeidsovereenkomst hebt en als je maximaal 3 dagen per week bij de PGB-houder werkt, dan word je bij ziekte maximaal 6 weken door betaald. Als je een arbeidsovereenkomst hebt en je komt meer dan drie dagen per week bij de budgethouder, dan word je ook na die 6 weken doorbetaald bij ziekte. |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 11 Maart 2011 11:15
Beste anoniem persoon, Als u werkt bij een particulier en deze zorg verleent, dan werkt u, als u 3 dagen of minder bij dezelfde persoon werkt, via de zogeheten Regeling Dienstverlening aan Huis. Hier zijn speciale voorwaarden aan verbonden. Zoek deze op en lees ze zorgvuldig door. Onder andere bij ziekte word u, zoals Judith al terecht opmerkte, zeer beperkt doorbetaald. U zult zelf eventuele aanvullende verzekeringen moeten afsluiten als u dat wilt. Veel hypotheekverstrekkers vinden het risico van PGB hulpverlening echter groter dan bij een reguliere werkgever. Of u daarmee akkoord krijgt voor een nieuw te verstrekken hypotheek valt daarmee nog te bezien. Mocht u daar overeenstemming over bereiken met de persoon die uw budgethouder, kan deze ook gratis de verloning laten doen via de SVB (Sociale VerzekeringsBank) waardoor veel afdrachten al automatisch worden gedaan. Dat laat onverlet dat u zelf verantwoordelijk bent voor het eventueel bij verzekeren voor arbeidsongeschiktheid of langdurige ziekte. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk