1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Ingehuurd door meerdere budgethouders, hoe met ...

Auteur Bericht
Yvonne Geplaatst: donderdag 10 Maart 2011 17:43
Ik ben sinds kort ingehuurd op basis van PGB d.m.v. een SVB contract door 4 verschillende budgethouders. Ik ben dus NIET op freelance of ZZP basis aan het werk.

Ik heb een aantal vragen;

Kan iemand mij vertellen hoe het komt met belastingen e.d. Gaat alles er al automatisch vanaf of kan ik nog naheffingen o.i.d. krijgen?

Heeft iemand tips m.b.t. pensioenopbouw?

Welke verzekeringen zijn nodig qua aansprakelijkheid en rechtsbijstand?

Is er een organisatie die mijn belangen kan behartigen?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vragen. :)

Yvonne
Geplaatst: donderdag 10 Maart 2011 21:06
"Kan iemand mij vertellen hoe het komt met belastingen e.d. Gaat alles er al automatisch vanaf of kan ik nog naheffingen o.i.d. krijgen?"

Als de SVB ook de loonadministratie doet (opting-in), houden zij al belasting in.
Opletten, dat er maar bij één werkgever rekening wordt gehouden met heffingsvrijstellingen. Anders krijg je die eerst 4x en dan volgt komend jaar een forse naheffing.
Ik ga er overigens vanuit, dat je bij geen enkele client op meer dan 3 dagen in de week werkt.

Heeft iemand tips m.b.t. pensioenopbouw?
Je kunt waarschijnlijk het beste terecht bij een pensioenspaarregeling bij een bank.
Je hebt dan één contract en dat is meestal goedkoper dan allerlei verschillende kortlopende pensioencontracten.
De premie kun je aftrekken van de belasting.

Welke verzekeringen zijn nodig qua aansprakelijkheid en rechtsbijstand?
Zolang je op minder dan 4 dagen bij éen client werkt is de particuliere rechtsbijstand en APV voldoende. Bij méér dan 3 dagen ook, tenzij je dat alsnog als ZZPer gaat doen.

Als je over een langere tijd 4 cliënten tegelijkertijd hebt kan werken als ZZPer voordeliger zijn, aangezien je dan enkele forse belastingkortingen extra kunt krijgen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.