intensieve controle
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zaterdag 12 Maart 2011 12:30
Beste mensen,ik heb bij de intensieve controle van mijn pgb de nota's die ik heb ontvangen toegestuurd aan het zorgkantoor. Onder de nota's staat de handtekening van de zorgverleenster dat ik haar heb betaald en de nota's zijn voldaan. Nu heb ik een brief gekregen van het zorgkantoor dat dit niet voldoende is, en dat ik betalingsbewijzen moet opsturen d.m.v kwitanties of bankafschriften. Maar die heb ik niet. Zonder deze gegevens worden de betalingen aan de zorgverleenster niet geaccepteerd en ik moet ik zelf het hele bedrag betalen. Dit geld heb ik niet,ik heb een w.a.o uitkering. Wat zijn mijn rechten? En wat ik doen in deze situatie? Met de zorgverleenster heb ik geen contact meer. Ze heeft het contact met met mij via een mail verbroken,want ze vond zichzelf niet geschikt als mijn zorgverleenster. Vriendelijke groet,Jenka. |
|
Geplaatst: zaterdag 12 Maart 2011 13:57
U kunt bezwaar maken tegen het besluit van het zorgkantoor om de afgetekende nota's niet als kwitanties/betaalbewijs te erkennen. Toch heeft U een probleem, omdat U niet kunt bewijzen, dat tegenover diensten feitelijke betalingen hebben gestaan. Wellicht kunt U aan de hand van afschriften van contante opnames van de PGB rekening nog aannemelijk maken, dat de betalingen feitelijk hebben plaatsgevonden. Heeft U de belastingopgave van de betaling aan het zorgkantoor verstrekt? Zo niet dan maakt U op het zorgkantoor al met al de indruk met een nepcontract gewerkt te hebben. Hopelijk is de verstandhouding met de zorgverlener nog dusdanig, dat die alsnog wil meewerken aan het verstrekken van deugdelijke kwitanties. Daarbij kan een afschrift van zijn/ haar belastingaangifte, waaruit blijkt dat hij/zij de verdiensten als inkomen heeft opgegeven nog helpen. |
|
Geplaatst: zaterdag 12 Maart 2011 18:20
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb een belastingformulier aan het zorgkantoor gestuurd. Ik ga de zorgverleenster nog een aangetekende brief sturen met het verzoek om de kwitanties, zodat ik alsnog de betalingen kan bewijzen. Vriendelijke groet,Jenka. |
|
Ad |
Geplaatst: zondag 13 Maart 2011 21:04
Sorry hoor, maar ik vind het knap dom om zo te werk te gaan met het PGB. Ik volg al enkele jaren bijna dagelijks de "bewegingen en vragen" van de vele deelnemers op deze site. Elke keer sta ik versteld en weer met grote ogen te kijken hoe men met het PGB omgaat en wat men er van verwacht. Ook zie ik regelmatig vragen terugkomen die al reeds vele malen gesteld zijn en waarop alweer een nieuw antwoord wordt verwacht. Als PGB budgethouder heb ik: a. Mij destijds terdege voorbereid en bestudeerd wat het PGB inhoud, b. Alles met mijn zorgverlensters op papier via een SVB contact vastgelegd en duidelijke afspraken gemaakt, c. Alle betalingen aan mijn zorgverleners geregeld via de SVB d.m.v. een incasso aan het SVB alsmede een opting-inn regeling. Daardoor is altijd zichtbaar wat er met/op mijn PGB rekening gebeurd, d. Via de bank een afzonderlijke PGB rekening geopend waarop alle gelden door het zorgkantoor gestort worden en alle betalingen via de SVB door mij aan mijn zorgverleensters gedaan worden. Dus alles staat op papier en "vast", e. Indien ik vragen heb of iets wil weten ga ik niet op internet maar VRAAG IK HET ZORGKANTOOR TE ANTWOORDEN op mijn vragen. Ik stuur ze regelmatig een mail met een vraag en met het verzoek per ommegaande te informeren. Zo weet ik precies wat wel en niet is toegestaan met mijn PGB budget.!! Misschien klinkt het allemaal wat formeel allemal, maar sinds ik mijn PGB-ZZP beheer heb ik nog nimmer problemen met het zorgkantoor, de betalingen en de verantwoordingen (die ik doe via internet > werkt prima) gehad. Dus mensen > het kan wel maar je moet je wel in het PGB investeren of de moeite doen om het allemaal te begrijpen hoe het werkt. En indien je niet begrijpt hoe het PGB beheer werkt dan is mijn advies: óf e.e.a. goed bestuderen of niet aan een PGB beginnen om grote problemen - waarvan hiervoor een voorbeeld is - te voorkomen.!! Het PGB begint in dit land zo'n beetje een hype te worden maar als je niet weet hoe het werkt en hoe het beheerd moet worden dan kan het op een grote (financiele) teleurstelling uitdraaien... En men weet het inmiddels al langer >> De zorgkantoren zijn strikt fomeel en deinzen er niet voo terug om niet toegestane uitgaven in te vorderen. In het kader van de bezuinigingen worden ze nog strenger en dus : Een gewaarschuwd mens telt voor twee.... Succes, Ad. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk