welke werkwijze is het slimst als beginner...
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 14 Maart 2011 20:09
Hallo!!! :D :D :D heeft iemand ervaring met buro-ust ? hoor graag ervaringingen over bemiddelingsbureau's.. Is het veiliger om als beginner eerst via een bureau te werken? Of kan je beter zelf advertenties aflopen... |
|
Pim |
Geplaatst: maandag 14 Maart 2011 21:25
Beste Carine, De meest doordachte en slimme aanpak als startende ondernemer is een gedegen voorbereiding, middels een goed uitgewerkt ondernemingsplan en grondig marktonderzoek, bijwonen van diverse informatie bijeenkomsten en informatie verzamelen via websites en kennissenkring. Ook is het goed voor ogen te houden welke targets, welke investeringen en welke kennis nodig is om de doelen te bereiken die belangrijk zijn om een krachtige onderneming neer te zetten waar een goede boterham uit is te verdienen. Het zomaar beginnen zoals veel starters doen zonder degelijke voorbereiding zorgt er voor dat slechts 50% van de ondernemers na twee jaar nog steeds bezig is voor zichzelf, en na 5 jaar slechts 30%. Bewezen is middels grondig onderzoek dat degene die zich echt goed voorbereiden vele malen meer kans van slagen hebben. Het is aan te raden u daarin te laten adviseren door iemand met veel ervaring in het ondernemen in de zorg en/ of een ondernemerscoach. Met bureau UST heb ik zelf geen ervaring. Ook met bemiddelingsbureau's lopen de ervaringen die ik hoor nogal uiteen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: maandag 14 Maart 2011 21:43
Hoi Carine, Ik denk dat het geheel vooral afhankelijk is van waar je naar op zoek bent en de ruimte van je mogelijkheden. Ik heb zelf een zoontje met down syndroom (bijna 4 jr) en heb merk dat je vooral erg veel creativiteit kwijt kan als je het zelf regelt vindt ik persoonlijk, maar je moet er wel wat tijd in stoppen. Als ik via een bemiddelingsbureau een aanvraag doet kost het meer geld, want ik ben ook een deel aan het bureau kwijt. Succes! Groet, Kirsten |
|
Geplaatst: maandag 14 Maart 2011 22:29
ik heb ervaring met buro ust. dit op 2 manieren. Mijn grootmoeder zit bij haar in een woonkamer traject en ik ben zelf bij haar werkzaam als verpleegkundige en budgetcoach. Ik zit nog niet heel lang in haar bestand dat moet ik wel aangeven maar haar manier van aanpak sprak en spreekt mij enorm aan. Je weet bij haar direct waar je aan toe bent. Je wordt niet zomaar in haar bestand opgenomen er is ook een heel traject aan vooraf gegaan (wat ik soms wel lastig vond omdat ik graag aan de slag wou gaan). Haar tarief ligt niet veel hoger dan het normale PGB tarief. Je kan er ook voor kiezen om rechtstreeks mensen te benaderen. Het is hoeveel tijd je er zelf in wilt steken om opdrachtgevers te vinden. Misschien moet je zelf eerst contact met haar opnemen en je vragen aan haar stellen? In elk geval heel veel succes en misschien komen wij elkaar eens tegen. Gr. Astrid |
|
Matthijs |
Geplaatst: maandag 14 Maart 2011 22:34
Bemiddelingsbureaus slurpen geld op voor werk dat je net zo goed zelf kan doen, vind ik. Er is nog altijd genoeg vraag naar zorg dus acquisitie hoeft niet je grootste struikelblok te worden (mits je het degelijk aanpakt, maar als je als zelfstandig ondernemer geloofwaardig wil zijn doe je dat sowieso al). Voor studenten die het begeleiden van een of enkele PGB-cliënten als leuk bijbaantje zien zijn die bemiddelingsbureaus heel handig, maar voor een serieuze zzp'er niet. Ze zorgen er met name voor dat je onredelijk duur wordt zonder dat jij nu echt zo'n goed tarief krijgt. |
Ella |
Geplaatst: woensdag 16 Maart 2011 15:00
Hoi iedereen. Ik ben me aan het orienteren om als zorgaanbieder bij PGB-ers te gaan werken, Ik krijg de indruk dat je of a) ZZP-er moet worden (met VAR-verklaring), of b)via een bemiddelingsbureau moet werken. Is dat zo? Ik snap niet goed hoe e.e.a. werkt, want om een VAR te kunnen aanvragen moet je toch eerst 3 clienten hebben? En ik lees ook dat juist in de thuiszorg de VAR problematisch was / is. Ik heb de info van een paar sites doorgenomen (zzp-nederland.nl en nationalehulpgids.nl) maar heb hierover geen duidelijkheid gekregen. |
Pim |
Geplaatst: woensdag 16 Maart 2011 19:49
Beste Ella, U heeft de keuze om als onderneemster aan de slag te gaan (ZZP-er = Zelfstandige Zonder Personeel) waar u bij de KvK (Kamer van Koophandel) ingeschreven dient te zijn. Een VAR verklaring (Verklaring Arbeids Relatie) kunt u altijd aanvragen. Deze word u verstrekt op de door u aangeleverde gegevens. Achteraf word deze pas op juistheid gecontroleerd. Het kan voor een ondernemer en iemand in loondienst en dient uitsluitend om duidelijkheid te verschaffen in welke verhouding u werkzaam bent (als ondernemer, als parttime ondernemer of in loondienst) in verband met eventuele afdracht sociale lasten en verzekeringen. Het is geen verplichting en er zijn heel wat mensen die er niet om vragen. U mag echter ook gewoon in loondienst werken bij een particulier. U werkt dan, als u drie dagen of minder per week bij een en dezelfde opdrachtgever werkt, via de Regeling Dienstverlening aan Huis. Hieraan zijn speciale voorwaarden en rechten gekoppeld. Lees deze goed door. U kunt er ook voor kiezen bij een bemiddelingsbureau te gaan werken. Dat kan zowel in loondienst (dan werkt u feitelijk via een uitzendbureau) en als ondernemer. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Ella |
Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2011 15:13
Bedankt voor deze informatie! Het is even een zoektocht om dergelijke info op Internet te vinden, maar uiteindelijk is het me gelukt. Misschien een tip voor andere 'zoekenden': goede info vind je bij: - Belastingdienst (zoek onder PGB) - SVB (servicecentrum PGB) - www.ZZP-nederland.nl - www.nationalehulpgids.nl - www.cvz.nl brochure: zelf uw zorg inkopen in 8 stappen, is ook voor de zorgaanbieder interessant met name vanaf stap 5. |
See You |
Geplaatst: vrijdag 01 April 2011 10:45
Een bemiddelingsbureau is eigenlijk zonde van je geld, aangezien de SVB dezelfde service aanbiedt, maar dan gratis. en als starter kun je het zelf ook heel goed in de hand houden door: 1. een aparte rekening te openen voor het PGB. dus niet op dezelfde rekening als dat je rekeningen worden afgehouden of je salaris/uitkering op gestort wordt. 2. zorg ervoor dat je van elke hulpverlener een contract hebt. Een ZZP-er moet een var-verklaring kunnen overhandigen. bedrijven hebben een kvk en een btw nummer wat ze verplicht zijn te geven. sporadisch iemand inschakelen? ook een contract, die kun je allemaal op de svb site terugvinden. 3. betaal elke factuur die je binnenkrijgt altijd via bank. dus niet contante betalingen doen. let erop dat de hulpverlener verplicht is data en uren op de factuur te zetten. Dus altijd specificaties. 4. bewaar de facturen en de contracten in de svb map. 5. hou afschriften van het pgb-bankrekening ook in deze map. dit zijn je betalingsbewijzen. wanneer je dit allemaal doet, is het op het eind van het jaar peanuts de formulieren in te vullen. Weer secuur, wantr als je vijftig cent ernaast zit, komt alles weer terug. Wanneer je dan een intensieve controle krijgt, hoef je niet bang te wezen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk