1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Bemiddelingsbureaus

Auteur Bericht
Barbara Geplaatst: dinsdag 15 Maart 2011 17:04
Ik weet een bemiddelingsbureau dat 18% tot 20% van jou verdiende inkomen vraagd. Ik vind dit schandalig en hoop dat er snel een wetgeving komt die in deze praktijken ingrijpt. Van mij mag iedereen die hard werkt geld verdienen. Maar laten wij toch realistisch zijn die enigen die hard werken zijn wij toch als zzper. Eigenlijk moet je bij dit soort bureau collectief de samenwerking opzeggen, Jammer dat dit niet iedereen aandurft. Ik vraag mij af of het mogelijk is om een lijst samen te stellen met alle bemiddelingburaus voor zzpers in de zorg met de daarbij horende bemiddelingskosten. Dan hebben wij de politiek niet nodig om hier in te grijpen en zulke bureaus zouden een voor een failliet gaan.
Wat vinden jullie hiervan?
Of hebben jullie ook ervaring met deze praktijken?
Geplaatst: dinsdag 15 Maart 2011 22:36
Ik weet niet of dit schandalig is, omdat ik niet weet hoeveel werk zij je uit handen nemen. Het ene bureau treedt op als je werkgever het andere niet.
Het maakt ook uit wat het contract is en of er een concurentiebeding geldt.
In de uitzendwereld is het bijv. niet ongebruikelijk, dat mensen na enige tijd rechtstreeks in dienst treden en dat het bureau er dan tussen uitstapt.
Ella Geplaatst: donderdag 17 Maart 2011 13:13
ik ben al een poosje op zoek naar een 'goed' bemiddelingsbureau. Eerste indruk: een schimmig wereldje.
Wat versta ik onder 'goed': een bureau dat enkel en alleen vraag en aanbod bij elkaar brengt, en daarvoor een fatsoenlijk tarief in rekening brengt (en 18 - 20 % is dat ZEKER NIET).

Dat is immers wat jij en ik zoeken: iemand die ons als zorgaanbieders helpt om die klant te vinden. En die de zorgvrager helpt om de aanbieder te vinden.
Daar draait het om.

Als je op de sites van bemiddelingsbureaus gaat kijken, zie je dat er vooral over de bedragen / percentages die zij zelf houden, geen enkele openheid is.

VOORSTEL: we brengen op dit forum de bemiddelingsbureaus in die bovenstaande doen. Hier zijn er 2:
zorgmatch.org en zoekpgb.nl

Ik daag bureaus die zichzelf goed vinden vlgs bovenstaande criteria uit om te reageren!
Ella
Ella Geplaatst: donderdag 17 Maart 2011 13:18
Dit is de uitzendwereld niet.
En een bemiddelingsbureau MAG niet optreden als jouw werkgever, tenminste niet als jij ZZPer bent en ook niet als je in loondienst bent bj een PGB-houder.
In dat geval ben jij immers geen zelfstandige meer!

informatie over regelgeving vind je op:
www.cvz.nl (PGB zorg inkopen in 8 stappen).
de ombudsman
per saldo

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.