Hoogte van de eigen bijdrage (EB)
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 15 Maart 2011 19:45
Beste mensen, Dit is mijn 2e bericht en ben nieuw in de PGB materie. Maar ik leer snel! CIZ indicatie op zak maar moet nog de formulieren naar het Zorgkantoor sturen voor berekening EB. Kan pas als mijn derdenrekening actief is zodat ik het rekeningnummer weet. Vandaag wat pogingen ondernomen om de hoogte van mijn EB (ongeveer) te berekenen. Mbv berekeningsmodule van het CAK, pdf invulformulier van CVZ, CAK paar keren gebeld evenals het Zorgkantoor. Ik, maar ook zij blijkt (!), kom (-en) er niet uit. Verschillende antwoorden. O.a. CAK zegt dat zij slechts een maximaal EB berekenen en deze als beschikking sturen naar de budgethouder. Het zorgkantoor zou de werkelijke EB berekenen. Dit nadat het jaar om is en zodoende adhv de facturen etc. de werkelijke zorguren bepaald kunnen worden. Als er minder uren afgenomen zijn dan het maximum aantal, dan wordt het teveel ingehouden EB terugbetaald, zo stelt het CAK. Zorgkantoor stelt dat het zijn het bruto bedrag minus het exacte bedrag aan EB in een keer storten op de derdenrekening. Wordt berekend, evenals het CAK stelt, mbv criteria als verzamelinkomen, woonplaats, boven of onder 65 jaar en de hoeveelheid uren toegewezen zorg op de CIZ indicatie. Kortom, ik begrijp het nog steeds niet en heb eigenlijk weinig trek in simpelweg het bedrag van de EB af te wachten zonder dat ik zelf precies weet hoe de berekening is. Iemand ervaring hiermee? |
|
Star Counseling |
Geplaatst: dinsdag 15 Maart 2011 19:55
Bij een PGB wordt de eigen bijdrage (voorlopig gebaseerd op eigen opgave inkomen van 2 jaar geleden) op het bruto PGB bedrag ingehouden. Aan het eind van het kalenderjaar/begin nieuwe kalenderjaar wordt de definitieve eigen bijdrage berekend n.a.v. wat het CAK doorgeeft aan het zorgkantoor en vindt er eventueel alsnog een verrekening plaats. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk