medicijnen begeleiding
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 17 Maart 2011 10:50
hallo Mijn schoonmoeder heeft net bericht gekregen dat ze een pgb krijgt voor persoonlijke verzorging en verpleging. Ze heeft iemand in haar kennisenkring die dit op zich wil nemen deze vrouw is voor haar vertrouwd(ze wil geen vreemden over de vloer)Deze kennis zal er dan op toezien dat ze op tijd haar medicijnen krijgt en de juiste dosering insuline ze spuit 4maal daags soms heeft ze hierbij hulp nodig.Ook zal deze kennis haar twee keer per week helpen douchen.Mijn vraag is kan zij deze kennis hiervoor inhuren?Zij is namelijk niet gediplomeerd.Zo ja kan zij zelf bepalen wat voor vergoeding ze hier voor geeft? Moet ze hiervoor een contract opstellen?Het zal waarschijnlijk om een kleine vergoeding pm gaan.Veel vragen hopelijk heeft iemand antwoorden alvast bedankt. |
|
Pim |
Geplaatst: donderdag 17 Maart 2011 14:51
Beste Hanna, Een antwoord op uw vragen: :?: Mijn vraag is kan zij deze kennis hiervoor inhuren?Zij is namelijk niet gediplomeerd. :!: Ja, uw moeder mag zelf bepalen wie zij inhuurt. Gediplomeerd of niet maakt niet uit. Wel belangrijk dat ze goed in de gaten houdt of de kwaliteit van de dienstverlening goed is/ blijft. :?: Zo ja kan zij zelf bepalen wat voor vergoeding ze hier voor geeft? :!: Ja, ze mag zelf een uurloon afspreken. Het wettelijk minimumloon is het minimale (10,01 bruto per uur). Sinds 2011 is er ook een maximale uurvergoeding (62 euro per uur). De verloning is eenvoudig te regelen via de Sociale Verzekerings Bank ( http://www.svb.nl ) Uw hulpverlener werkt als deze 3 dagen of minder per week werkt via de Regeling Dienstverlening aan Huis. Hier zijn speciale voorwaarden aan verbonden. Zoek deze op en lees ze goed door. Als er meer dan 3 dagen per week gewerkt word is het noodzaak om in volledig dienstverband te treden. Laat u hierover informeren bij de Sociale VerzekeringsBank. :?: Moet ze hiervoor een contract opstellen? :!: Het is zoals iedereen die in loondienst treed erg verstandig om een overeenkomst op te maken. U mag dit zelf doen. De SVB stelt echter gratis contracten beschikbaar. :?: Het zal waarschijnlijk om een kleine vergoeding pm gaan. :!: Zoals u in eerdere antwoorden terugziet kan het wel tegen kleine vergoedingen. Er zijn echter wel minimale vergoedingen. Veel vragen hopelijk heeft iemand antwoorden alvast bedankt. Ik hoop dat de antwoorden duidelijk genoeg zijn. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk