1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

interview

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 17 Maart 2011 13:09
beste pgb houders,

mijn naam is bruno geurts, ik ben student op de fontys hogeschool voor journalistiek. ik ben op zoek naar een jonge man/vrouw tussen de 16 en 25 die ik zou kunnen interviewen over de afschaffing van het persoonsgebonden budjet.
in de media hoor ik vaak politici, ouders of zorgverleners over dit onderwerp maar zelden vanuit de pgb gerechtigde.
ik wil graag weten hoe jullie tegen pgb aankijken, wat het belang voor jullie is. hoe maak je er gebruik van en hoe kijk je tegen de plannen van het kabinet om pgb af te schaffen aan.

met vriendelijke groet,
bruno geurts
Geplaatst: donderdag 17 Maart 2011 19:32
M.i. kun je beter ouders interviewen. Minderjarigen beheren geen PGB's.
Je vooraf inhoudelijk informeren is echt nodig!
Confini Begeleiding Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2011 11:57
Beste Bruno ik vind het knap dat jij al weet dat het PGB wordt afgeschaft. . . . . . Waar heb je deze informatie vandaan...?
Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2011 12:06
PGB word verankerd in de wet, hoe het gaat uitpakken is nog niet bekent.
Confini Begeleiding Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2011 15:14
@ Margreth
Dat was net mijn insteek, PGB zal zeker veranderen, maar afschaffen is een heel ander verhaal of zie ik dat verkeerd?? :roll: :roll:
Geplaatst: zaterdag 19 Maart 2011 23:09
Lees de kamerbrief eens.
Ik maak mij zorgen...

Citaat uit de brief:
Verder zal ik in deze brief maatregelen aankondigen die nodig zijn om de pgb-regeling weer solide te maken om de uitgaven in lijn te brengen met de groei in de AWBZ. Dit is nodig om het voornemen uit het Regeerakkoord om het recht op pgb wettelijk te verankeren te kunnen realiseren. Ik bezie deze wettelijke verankering ook in samenhang met andere voorstellen uit het Regeerakkoord zoals de afronding van de

*overheveling van de functie Begeleiding naar de gemeenten en de beoogde uitvoering van de AWBZ door zorgverzekeraars*
:cry:
. In mijn brief over het pgb van 30 november jl. (vergaderjaar 2010-2011, 25 657 nr. 41) heb ik aangekondigd de wettelijke verankering van het pgb op 1 januari 2014 te laten ingaan.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.