1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

conflict met budgethouder

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 17 Maart 2011 14:45
Hallo,

Ik werk sinds lange tijd voor een jonge 25jarige vrouw met Borderline.
Zo nu en dan is er naar aanleiding van een klein conflict een paar dagen geen contact. Tot nu toe nooit een probleem geweest.
Nu is het momenteel echter zo dat ze mij al ruim anderhalve maand niet toestaat om bij haar te komen. Dit betekent voor mij dat ik dus al die tijd ook geen inkomen heb.
Wie kan mij adviseren wat ik kan doen? Zelf ontslag nemen is geen optie want dan kan ik geen uitkering aanvragen. Bemiddelingspogingen van derden zijn tot op heden ook op niets uit gelopen.
Zelf zegt ze mij ook niet te willen ontslaan, maar ik heb wel enige zekerheid nodig. Moet ook een huishouden met 3 kids draaiend houden.

Groeten,
Kiddo
Pim Geplaatst: donderdag 17 Maart 2011 15:09
Beste Kiddo,

Ik neem aan dat u de kenmerken van Borderline kent.
Dan heeft u zich in een afhankelijke positie van een persoon met een persoonlijkheidsstoornis gemanoeuvreerd. Ik vind dat een nogal riskante stap die u heeft genomen.

Ik zou u adviseren om per direct op zoek te gaan naar ander werk en geen verwachtingen te hebben dat het contact nog een keer goed komt. Dan kan het positief uitpakken.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Yvonne Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2011 08:01
Hallo Kiddo,

Ik heb zelf veel gewerkt de laatste jaren met mensen met Borderline.
En een van de dingen is dat ze je het ene moment op een voetstuk plaatsen en
het andere moment verwensen.
Het allerbelangrijkste is dat je diegene serieus neemt, dus echt luisteren vaak steekt er iets heel anders achter hun gedrag wat op het eerste moment lijkt.
Veel praten, maar niet teveel informatie tegelijkertijd worden nl snel overvraagt.
Beeldvorming helpt hierbij ( duidelijke voorbeelden geven) spiegelen van gedrag.
Ik ken de persoon in kwestie niet, maar misschien moet je de diegene duidelijk stellen dat je naar ander werk op zoek gaat daar je bij haar niet welkom bent.
let er wel op hoe je dit brengt daar ze over het algemeen weinig zelfvertrouwen hebben.
Maar eerlijkheid en duidelijkheid is wel belangrijk.
Hopenlijk kun je hier iets mee.
indien je van gedachten wilt wisselen mbt borderline-problematiek mail me maar.

Gr. yvonne

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.