Mag dit
Auteur | Bericht |
---|---|
Linda |
Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2011 09:49
Ik ben benaderd door een instelling om te werken als zzper, Zij leveren zin. huren mij in. Mag ik dit doen? |
Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2011 12:38
Ja dat mag, hetet gebeurd veel vaker. Op deze manrie hebben zij geen verplichtingen t.o.v. jou zoals sociale verzekeringen enz. Jolanda |
|
Ella |
Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2011 15:00
Wow, dit is voor mij nieuw! Wel een gek eigenlijk: je wordt zzp-er en dan ga je toch weer voor een organisatie werken... Het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat jij ZZP-er blijft, dus dat er geen sprake is van een dienstverband (gezagsverhouding is daarin belangrijk, heb ik begrepen). Maar ik neem aan dat zo'n organisatie daarvan op de hoogte is, en zichzelf indekt tegen belastingaanslagen... Ella |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2011 18:33
Beste Ella, Dat is correct. Zij dekken zich in. Het is daarom uiterst belangrijk dat u zeer goed op de hoogte bent hoe u dit goed moet verantwoorden en regelen voordat u zich als onderaannemer in laat huren door een andere organisatie. Het kan wel. De belastingdienst heeft in het verleden echter met enige regelmaat geconstateerd dat er toch sprake was van een dienstverband en daarmee werden alle sociale lasten, verzekeringen en boetes in een keer op het bordje geschoven van de ondernemer. Die heeft dan te bewijzen dat het echt overduidelijk zo was dat de instelling had kunnen weten dat ze verkeerd bezig waren wil deze er (gedeeltelijk) onderuit komen. (Meestal via een langdurige procedure bij de rechter, met klein slagingspercentage). Zaak dus om goed voorbereid hier in te stappen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk