tijdelijk hulp nodig en wmo
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zaterdag 19 Maart 2011 13:57
hallo allemaal, ik ben julia en zit met een vraag/probleem . na een buikoperatie over ruim een week zal ik hulp nodig hebben. bij contackt hierover met het wmo loket blijkt dat ze me niet meer kunnen bieden dan ongeveer 3 uur p.w. . ik ben alleenstaand moeder van twee jongens met adhd. de jongste is 13 en is sinds vorige zomer weer thuis na afwisselend intern te hebben gezeten. hij heeft veel hulp nodig bij zijn huiswerk bv. de oudste is 16 en gaat op zich redelijk maar volgt gymnasium. de beide jongens samen maken veel ruzie en zorgen voor veel stress. mijn ex-partner heeft schulden en is net voor zichzelf begonnen als zzp-er, niet werken betekend dus geen geld en dat is geen optie. hij neemt ze wel elk weekend. ik heb verder geen sociaal vangnet en maak me erg veel zorgen hoe het moet ná de operatie. is het nou echt zo dat ze slechts 3 uur kunnen bieden vanuit het wmo? ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven. alvast bedankt, groetjes julia |
|
Geplaatst: zondag 20 Maart 2011 19:08
U kunt terug gaan naar de gemeente en vragen om huishoudelijke hulp 2. Bij het CIZ kunt U een indicatie vragen voor persoonlijke verzorging na de operatie. Ik wens U een spoedig herstel toe. |
|
Geplaatst: maandag 21 Maart 2011 14:43
Bedankt voor het reageren. Er komt zometeen iemand op huisbezoek vanuit de wmo en ik zal dit dan ook zeker meenemen in het gesprek. Ondanks dat heb ik er een hard hoofd in en hoop ik maar op het beste. Ik zal in elk geval straks laten weten wat de uitkomst van het gesprek is. groet julia |
|
Geplaatst: dinsdag 22 Maart 2011 22:40
hallo, het gesprek was okay maar het blijft helaas beperkt tot 3 uur pw huishoudelijke hulp. we gaan er dus maar het beste van maken en we zien wel waar het schip strand. positief blijven hé... :wink: bedankt voor het meedenken in elk geval. groetjes julia |
|
Mariëtte |
Geplaatst: woensdag 23 Maart 2011 10:50
Is er geen buurtzorg of wijkverpleging waar je woont ?? De huisarts zou hier meer van moeten weten Of misschien kun je contact opnemen met stichting Mee en uitleggen dat er nu met spoed iets geregeld moet worden Voor een eventuele volgende keer kan ik je adviseren zo spoedig mogelijk dit soort zaken te regelen want er valt veel te regelen maar vaak niet op zo een korte termijn Sterkte hè ! |
Gast |
Geplaatst: donderdag 24 Maart 2011 23:12
Beste Julia, Is er voor de zorg voor je zoon geen PGB AWBZ mogelijk? Waarbij je jezelf inhuurt als zorgverleenster? Sterkte met het herstel! Met vriendelijke groet, Aafke Klopman. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk