Zelf een zorgwoning inrichten
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 20 Maart 2011 10:27
Na alle teleurstellingen zijn wij druk in planning en onderzoek om zelf een zorgwoning in te richten voor 2 a 3 hulpbehoevende adolocente meiden met de indicatie 'beschermd wonen' Zou ons hier iemand in kunnen adviseren t.a.v. de mogelijkheden. Wij beschikken over een gediplomeerd hulpverlener welke zich bereid verklaart heeft om in te gaan wonen als 24 uurs opvang/zorgverlener Verder zijn we met meerdere ouders en zorgbehoevende meiden welke een dergelijk kleine woonvorm willen gaan inrichten. Zorgbehoevenden beschikken allen over een PGB budget. We zijn het verdriet bij onze meiden zat, daar waar ze al jaren van de ene naar de andere plek verhuizen omdat ook kleinschalige projecten telkens weer uitgroeien tot grote woonvormen/zorgboerderijen en waar onze meiden verzuipen. Alsook gezinshuizen welke meer gericht zijn op onroerendgoed verbouwingen en waar niet de prioriteit ligt bij de zorg voor onze meiden en zo kunnen we nog uren doorgaan - we zijn het zat en we (de ouders) willen het heft in eigen hand gaan nemen. Na een laatste catastrofe verblijven de meiden weer in crisis/noodsituatie bij de ouders thuis, waar ze nu bijkomen van hun laatste 'zeer nare' ervaring. Ze snakken toch zo naar een woonsituatie dat ze hun eigen 'thuis' mogen gaan noemen zonder dat ze tot PGB melkoeien verworden. We kunnen alle tips gebruiken die er maar zijn, toch we willen het geheel vanaf nu zoveel mogelijk in eigen beheer houden met eigen zorginkopen. Er ging bij ons al te veel mis in het verleden, waardoor ons vertrouwen in derde partijen niet meer is wat het zou moeten zijn. We zoeken dus advies hulp uit alle hoeken, welke het hart bij de zorgbehoevende heeft liggen, ons allen begrijpt en bereid is ons een weinig op weg te helpen in het onderzoeken van mogelijkheden. groet, een ouder |
|
Prinshuizen beschermd wonen leeftijd 18+ gemeente Hardenberg |
Geplaatst: vrijdag 25 Maart 2011 13:27
Hallo, Je kan dit op naam van de dames zetten of via ouders (huur etc) maar dit gaat in overleg met gemeente en woningbouw en verschilt erg waar je woont vind ik. Je kan dit best zo opzetten zoals je dit voorstelt, 24 uurs begeleiding intern maar wie draait de diensten als hij ziek word of langer uit de running is dus daar moet je een oplossing voor zoeken of zelf invallen. Succes want dit doen er meer zo en het kan best door simpel te denken. Woonhuis op naam van? meiden, 24 uurs interne begeleiding. Zelf heb ik dit idv van een echt kleinschalige woonboerderij waar 4 jongeren wonen en ik 7/24 uur als beroeps gezinsouder werk. Ondersteuning met een eigen orthopedagoog en partime begeleider (voor inval en af en toe en dag vrij). Mijn man is huisman en ik kostwinner. Dit is ontstaan door jarenlang tegen muren zijn vastgelopen met eigen kinderen en daardoor zelf een zorg op maat gemaakt die de jongeren nodig zijn en het werkt heel goed! Succes!! |
(verwijderd) |
Geplaatst: vrijdag 01 April 2011 15:43
Dag, een mooi initiatief ! hoe gaan jullie de woonkosten ( huur etc. ) laten betalen? Zit daarvoor een component in het pgb? gr ingur |
Prinshuizen beschermd wonen leeftijd 18+ gemeente Hardenberg |
Geplaatst: vrijdag 01 April 2011 19:16
Hallo, Pand word verhuurd aan de stichting die ikzelf heb opgericht en daar word al rekening gehouden met de prijs. De stichting heeft eigen spaarpotje en betaald zelf de meeste kosten omdat dit een 7/24 uurs stichting verblijf is, de jongeren voorzien zich zelf van inkomen om alles van te doen en leefgeld. De indicatie zorgt voor hun zorg en begeleiding en een orthopedagoog intern. Je kan een deel jongeren en met ouders bijdrage betalen maar die kosten zijn voor de jongeren als ze met elkaar een woning willen huren en kunnen samen huurtoeslag krijgen? Dit is iets anders zoals wij via een stichting hebben maar dit is wel een particuliere stichting en geen instelling awbz erkende. Dit is opgezet juist doordat we vastliepen in de regulier zorg en onze jongeren niet meer in een instelling willen wonen. Ik ken meerdere projecten die zo zijn opgezet en je kan met ouders en jongeren mischien samen naar de woningbouw en dit voorleggen,succes! |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk