1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

creatieve begeleiding verzorgen

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 20 Maart 2011 20:23
ik wil graag (in opdracht van verschillende moeders) een creatieve begeleiding opzetten in mijn salon omdat hun dochters dat geweldig zouden vinden.
en dan puur creatief gezien geen therapeutische ondersteuning.
ik weet helemaal niet hoe dat gaat maar vind t leukom die meiden te ondersteunen bij bijvoorbeeld ook de sociale aspecten.

moet ik dan iets doen mij aanmelden als creatieve begeleider of kan ik dat gewoon verzorgen en loopt t dan via de PGB van mijn klanten??

ik hoop dat iemand mij kan helpen ik zou zo graag die meiden helpen!
Mariëtte Geplaatst: maandag 21 Maart 2011 10:15
misschien eerst even verdiepen in de materie waarvoor het pgb bedoeld is ??
Geplaatst: maandag 21 Maart 2011 10:58
dat was meer een vraag van de ouders....
omdat creatieve begeleiding bij kenissen van hun wel door het PGB vergoed word (om maar zo uit te leggen)
daarom vraag ik t hier...ik wil alleen die meisjes helpen op t gebied van creatieviteit en sociale vaardigheden niks therapeutisch....
mijn zorgverzekeraar stuurde mij naar deze site met die vraag....
Pim Geplaatst: maandag 21 Maart 2011 11:10
Beste Talitha,

Ja, u kunt creatieve begeleiding en Sociale Vaardigheidstraining (SoVa) in groepsvorm of individueel aanbieden bij deze meiden thuis of bij uzelf, danwel elders.
Ja, u mag dit doen als onderneemster of als werkneemster. Maak goede afspraken hierover. Als werkneemster heeft u te maken met de Regeling Dienstverlening aan Huis met speciale voorwaarden. Lees deze goed door.
Zie ook het tab hierboven: werken via PGB, informatie op de website van de Sociale VerzekeringsBank ( http://www.svb.nl ) en bij de belangenvereniging voor PGB houders Per Saldo ( http://www.pgb.nl )
En nee, u hoeft hier geen diploma's of vakkennis voor te hebben. Een affiniteit en een goed gevoel bij de ouders is voldoende.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Gast Geplaatst: maandag 21 Maart 2011 11:15
dankje wel voor het antwoord daar heb ik tenminste wat aan!
ik ga dat door lezen!!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.