op vakantie met PGB-geld?
Auteur | Bericht |
---|---|
Colinda |
Geplaatst: dinsdag 22 Maart 2011 11:51
Afgelopen weekend ben ik samen mijn onze autistische zoon van 10 jaar naar Den Haag geweest. heerlijk alle tijd en aandacht voor hem, lekker naar zee. Geen tijd druk. Echt heerlijk genieten van de rust en elkaar. Onze zoon heeft dit erg nodig, want met een zusje van 2 jaar die zorg en aandacht vraagt schiet hij er regelmatig bij in. Dit weekend hebben we gewoon zelf betaald. Onze zoon gaat 1 weekend en 2 keer woensdag middag naar de zorgboederij. Zo', weekend kost €500,00. Nu heb ik een flexibelcontract met mijn zoon. Nu mijn vraag: Is het toevallig mogelijk dat ik vaker met mijn zoon een weekend weg ga en dit (gedeeltelijk)betaal uit PGB? Zo, ja wat mag je dan declareren? Het hotel? Alleen mijn uren? Afgelopen weekend heeft ons €160,00 gekost, Veel minder dus dan wat een weekend zorgboederij kost. Hij heeft zo genoten van alle aandacht van mij. Helaas kunnen we dit financieel gezien niet vaker doen en zou het heel ideaal zijn als we het gedeeltelijk met PGB kunnen. Ik gun hem zo zijn plezier wat hij al zo weinig heeft. Een zeer liefhebbende moeder |
Pim |
Geplaatst: woensdag 23 Maart 2011 20:21
Beste Colinda, Het vergoeden van de zorg die uw kind nodig heeft kan vanuit het PGB. Vanuit die gedachte kunt u dus uzelf inhuren als persoonlijk begeleider. Het hotel betalen vanuit PGB vermoed ik dat niet zal worden geaccepteerd. Neem daarover contact op met uw zorgkantoor en leg hun deze vraag voor. Zij kunnen u zwart op wit vertellen wat de mogelijkheden zijn zodat u niet in de problemen komt. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Star Counseling |
Geplaatst: woensdag 23 Maart 2011 20:25
Een hotel betalen vanuit PGB mag niet. Wel bestaan er zorghotels, die kun je onder bepaalde voorwaarden wel uit het PGB betalen. Dit valt dan onder kort verblijf. Bij kinderen mag kort verblijf (ook wel logeeropvang genoemd) alleen ingezet worden als zij ergens anders dan thuis verblijven ZONDER hun ouders/familileden. Deze indicatie is dan ook bedoeld om u als ouders te ontlasten. Als u zelf met uw kind ergens anders verblijft dan valt dit dus NIET onder de noemer kort verblijf, omdat u er zelf bij bent. Wel kunt u uzelf inhuren om uw zoon te verzorgen/begeleiden en dan eventueel de kosten van het hotel betalen uit uw verdiensten. |
Geplaatst: vrijdag 01 April 2011 00:32
Beste Colinda, In 2009 heb ik met mijn man een tijd in een soort zorghotel in Duitsland gelogeerd. De zorg heb ik geddurende de dag zelf gedaan (en gedeclareerd bij het Zorgkantoor) en de Diakonie (een soort Thuiszorg) heeft de ochtend- en avondzorg gedaan. Omdat mijn man een indicatie van 2 dagen per week voor tijdelijk verblijf heeft, waar hij maandenlang geen gebruik heeft kunnen maken, kon ik de hotelkosten voor hem uit het PGB-budget betalen. Maar mijn eigen verblijf moest ik zelf betalen. Er was wel veel overtuigingskracht nodig, voordat ik de goedkeuring van het Zorgkantoor had. Je ziet dus, dat men het altijd moet proberen, maar wel voor goede argumenten zorgen. Met vriendelijke groet, Tineke |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk