iemand ervaring met een payrolbedrijf?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 27 Maart 2011 11:19
Vraag. ben via pgb in dienst bij mijn man, zoals iedereen weet, verlies je al je sociale rechten, zoals ww, ziektewet, wia , wao. Heb gehoord dat als je via een payrol bedrijg gaat werken dat je dan wel verzekerd bent. heeft iemand hier ervaring mee. En kun je alles declaren bij je zorg bureau? Het kosten plaatje is wel hoog vind ik. ongeveer 50% op je uurloon. Met vriendeloijke groet Carla |
|
Ad |
Geplaatst: zondag 27 Maart 2011 12:55
Mijn advies indien je op meer dan vier dagen werkzaam bent voor je man: Ga een contract met hem aan via een SVB model contract (dit is kosteloos te verkrijgen bij de SVB of te downloaden via www.svb.nl). Even kijken welk juiste contract je moet nemen > een met een familielid.... Hij wordt dan je werkgever en betaald op je met elkaar afgesproken uur-of maandloon een opslag voor werkgeversverzekeringen. (ongeveer 19%). Indien je dan ziek bent of wat dan ook is hij verzekerd en krijg jij doorbetaald en hij krijg het ziekengeld vergoed om vervangende hulp in te kopen. Je hebt door dit contract recht op alle secundaire arbeidsvoorzieningen.!! Mijn zorgverleenster is zwanger en gaat binnenkort met zwangerschapsverlof. Ik meld haar tijdig bij het SVB en die meld haar bij het UWV en zij krijgt straks via de UWV een uitkering en dus haar salaris volledig doorbetaald. Het SVB haalt dan niet haar salaris van mijn PGB rekening, zoals gebruikelijk volgens de regels, en ik kan zo dus vervangende zorg inkopen. Prima systeem en eenmaal geregeld met het SVB en je hebt een zorg minder. Ik ben er erg tevreden mee. En de gehele service door het SVB, er vanuit gaande dan je gemeente met het SVB een conract heeft (bijna alle gemeente in ons land hebb dit), kost NIETS en is geheel GRATIS.......... Informeer maar eens en vraag een info setje bij het SVB aan. P.s. Ik wil geen reclame maken hier voor het SVB maar ik zeg: Als je jezelf het gemakkelijk kunt maken, waarom zou je dan het moeilijke opzoeken.... Succes, Ad. |
Star Counseling |
Geplaatst: zondag 27 Maart 2011 20:10
Beste Ad, jouw advies gaat niet op wanneer de zorg verleend wordt door een inwonend familielid, omdat er dan geen sprake kan/mag zijn van een gezagsverhouding. Je kunt dan geen werkgever-werknemers relatie hebben en kunt dus alleen een overeenkomst van opdracht met inwonend familielid afsluiten (ook een standaardformulier van de SVB) hierdoor verlies je dus ook je rechten op werknemersverzekeringen en doorbetaling bij ziekte. Wat betreft payrolling, heb ik geen ervaring mee, maar 50% van je loon inleveren vind ik behoorlijk extreem! Dan zou je volgens mij beter kunnen sparen of kunnen investeren in het je zelf verzekeren voor de werknemersverzekeringen via het UWV. |
Geplaatst: maandag 28 Maart 2011 10:29
Beste Ad, bedankt voor de reactie, klopt als je je partner verzorgd heb je geen recht op een contract van het s.v.b. Ook kan je je niet verzekeren bij het u.w.v, dit moet binnen 4 weken nadat je ontslag heb genomen. ik was hiervan niet op de hoogte. Vandaar mijn vraag of er iemand is die ervaring heeft met een pay rol bedrijf. Is een feite en soort uitzendbureau, die jouw in dienst neemt. Mischien iemand die hier iets van af weet?? Groet Carla |
|
Pim |
Geplaatst: maandag 28 Maart 2011 12:11
Payrolling/ salarisadministratie is inderdaad een heel dure manier om de verloning te regelen. 50% is daarin redelijk marktconform voor kleine contracten. Payrolling is zo duur omdat het bedrijf dat het voor je doet veel werk uit handen neemt, zoals betalen verzekeringen, afdracht sociale lasten, afdracht belastingen, loonbriefjes en jaaroverzichten verzorgen. Payrolling word ook gratis (althans voor de budgethouder) gedaan door het SVB. Het SVB is overigens duurder dan een payrolling bedrijf omdat het diverse aanvullende diensten levert. Het word wel uit een ander potje betaald. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: dinsdag 29 Maart 2011 09:39
Beste Pim, Dus volgens jouw kan ik me via het s.v.b verzekeren?. niet als partner toch????????? Met vriendelijke groet, Carla |
|
Pim |
Geplaatst: woensdag 30 Maart 2011 00:22
BesteCarla, Het lijkt mij dat u deze vraag moet stellen bij de SVB zelf. Die zijn naar mijn indruk het beste op de hoogte van hun eigen regels en voorschriften. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk