begeleiding door therapeut afgewezen na beoordelen website
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 27 Maart 2011 16:35
Nadat de functie begeleiding is aangepast hebben veel PGB hulpverleners de tekst/ het aanbod op de site ook aangepast. De beoogde doelstellingen er nadrukkelijk bijgezet. Weten jullie of het echt zo werkt dat de zorgkantoren dan na het zien van die website deze aanbieder als goed beoordelen? Een van mijn zorgverleners die naast haar therapeutisch werk ook begeleiding geeft zou nu niet onder de criteria vallen. Dit omdat zij therapeut is. (en, denk ik omdat zij niet die beoogde doelstellingen en een naar PGB toegeschreven verhaal vermeldt). Ofwel mijn vraag is vooral of er ervaring is? met controle/beoordeling van de websites van zorgverleners door het zorgkantoor. Zonder vragen over de invulling van de zorg. ER zijn toch meer therapeuten die ook begeleiding geven? |
|
Star Counseling |
Geplaatst: zondag 27 Maart 2011 20:06
Ik ben ook therapeut, maar heb idd wel expliciet op mijn website staan dat ik ook (ambulante) begeleiding geef in het kader van PGB, met daarbij ook voorbeelden van soorten begeleiding, mogelijkheden etc. Ik heb echter nog niet meegemaakt dat het zorgkantoor de begeleiding die ik aan cliënten geef beoordeelde op basis van mijn website, er wordt de laatste tijd gevraagd naar een begeleidingsplan en gespecificeerde nota's en op grond daarvan is bij al mijn cliënten tot op heden de begeleiding die ik geef goedgekeurd. Ik zou als ik jou was een bezwaarsschrift indienen en daarbij het begeleidingsplan en de gespecificeerde nota's van je zorgverlener voegen om aan te tonen dat hij/zij wel degelijk begeleiding geeft. |
Gast |
Geplaatst: maandag 28 Maart 2011 02:03
Maar met mijn vraag doelde ik ook op het recht zorg in te kopen bij zorgverlener naar keuze, wel voor de AWBZ functies. Dat je die mocht/mag? betrekken bij de buurvrouw , een vriendin etc, of bij professionals . Dan hoeft het mi niet te zijn bij iemand die zich profileert als begeleider , of toch? Het is In genoemd geval meer dan een jaar goedgekeurd, goedgegaan, en nu ineens wordt er over de term therapeut gestruikeld. IK heb niet eerder gehoord dat je geen begeleiding mag krijgen van een therapeut. |
Star Counseling |
Geplaatst: maandag 28 Maart 2011 22:04
Het klopt ook niet! Een therapeut mag wel degelijk begeleiding geven, zoals ik in mijn vorige reactie ook al schreef. Dat het zorgkantoor ineens struikelt over de term 'Therapeut" is gebaseerd op een aanname die niet correct is. De enige weg die je dan kunt bewandelen is aantonen dat de begeleiding die de therapeut geeft ook daadwerkelijk begeleiding is zoals hij binnen de AWBZ gegeven mag worden. Dit kun je doen d.m.v. een zorgplan/begeleidingsplan en d.m.v. gespecificeerde facturen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk