1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

reiskosten

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 30 Maart 2011 23:16
Hallo,

ik werk bij een PGB houder met een N.A.H
Ik werk hier als begeleider.
Af en toe ga ik met deze persoon een middagje uit met mijn eigen auto, mijn vraag is hoeveel km geld ik moet vragen?
Het is dus geen tarief voor woon/werk verkeer.

Wie kan mij hierin adviseren?

B.V.D

Grada.
Matthijs Geplaatst: donderdag 31 Maart 2011 01:02
Ik reken zelf 19 cent per kilometer voor al mijn ritten die ik voor cliënten maak. Het is niet heel ongebruikelijk om voor ritten met cliënten een iets hogere vergoeding te rekenen vanwege het risico.

19 cent per kilometer is volgens mij niet helemaal dekkend, maar ik heb de moeite nooit genomen om dat precies uit te rekenen. Ik vind het gewoon wel prima zo.

Houd er rekening mee dat wanneer je meer dan die 19 cent vraagt, je over het hogere deel van de vergoeding wel inkomstenbelasting moet betalen.
Pim Geplaatst: donderdag 31 Maart 2011 10:32
Beste Grada,

Het ligt er helemaal aan hoe oud uw auto is, wat het kilometerverbruik is, welke benzine er gebruikt wordt, hoeveel kilometers u rijdt en hoeveel onderhoudskosten u heeft.
Als u een wat oudere auto heeft (tussen de 5 en 17 jaar) en een verbruik van 1 op 15 of minder van euro 95 en niet meer dan 20.000 kilometer op jaarbasis rijd is het heel waarschijnlijk dat u niet uit zult komen met de huidige benzineprijzen.
Als u echter een auto heeft welke op LPG rijdt en een verbruik heeft van 1 op 20 of beter en een kilometrage boven de 15000 op jaarbasis dan is 15 cent per kilometer voldoende.