regels bemiddelings buro's
Auteur | Bericht |
---|---|
Angelique |
Geplaatst: vrijdag 01 April 2011 10:05
voor ons als zorgverleners zijn er zoveel regels en wetten waar wij ons aan moeten houden! Geld dit ook voor de buro's?? Ik werk namelijk voor een buro die vlgs mij alles aan hun laars lappen, richting zorgvragers en verleners. Waar kan ik evt met klachten terecht zodat er ook daadwerkelijk iets mee gedaan word! Mvg Angelique |
Geplaatst: vrijdag 01 April 2011 11:39
Ik zou eerst beginnen met het zorgkantoor. Daarna kun je contact opnemen met Nederlandse Zorg Autoriteit en Inspectie Volksgezondheid. Plaatselijke zorgloket is ook geinteresseerd in dit soort malafiede praktijken. |
|
Confini Begeleiding |
Geplaatst: zondag 03 April 2011 11:43
Geachte, Per Saldo heeft samen met partners een gedragscode voor PGB-bemiddelingsbureaus ingevoerd. Deze staat op de site pgb.nl en dan onderaan. |
Marianne |
Geplaatst: donderdag 07 April 2011 15:19
Het valt als ZZP-er best mee met de regels, vind ik. Vergelijk dat maar eens met de regels waar een instellling aan moet voldoen...! |
Carmen |
Geplaatst: zondag 10 April 2011 22:59
Beste Angelique, ik ben het roerend met je eens. Zorgverleners moeten steeds het onderspit delven. Bemiddelingsburo's die met torenhoge bemiddelingskosten komen 12 tot 19%. De kosten werden eerst verhaald op de klanten, maar die zijn gaan protesteren en weigeren of zijn elders gaan shoppen. Nu hebben de bemiddelingsburo's het omgekeerd, de klanten betalen nu 5% en de zorgverleners 12 tot 19%. En dat kan allemaal zonder dat er een maatregel of wet is ingevoerd. Als je als zorgverlener/ZZP'er gebruik wil maken en recht hebt op algemene maatregels die gelden bij het persoonsgebonden budget, wordt er glashard gelogen door de buro's. Er wordt zogenaamd verwezen naar "ONDERNEMERSRISICO". Er gebeuren zeker malafide praktijken bij de bemiddelingsburo's (de enkele goede nagelaten). Wij zorgverleners doen het zware werk en de bemiddelingsburo verdienen klauwen met geld. Sommige presteren het om binnen korte tijd 3 panden te kopen. En als je een beetje intelligent ben en ze wijs op bepaalde zaken, dan ben je lastig en krijg je dan geen diensten meer. Er wordt zelfs mee gechanteerd. Er zijn legio verhalen van vele zorgverleners, maar niemand durft te praten. We zullen toch een front moeten vormen, want 1 kan de kar niet trekken. Ik adviseer alle zorgverleners (ZZP'ers) om zelf te gaan adverteren. STEL JE NIET AFHANKELIJK OP AAN DE BEMIDDELINGSBURO'S, OOK WIJ ALS ZZP'ERS HEBBEN RECHT VAN SPREKEN. CARRY :evil: |
Angelique |
Geplaatst: maandag 11 April 2011 12:23
Hallo Carry, Dat is ook waar maar dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Waar ik over spreek is het uitgeven van een rooster 1 dag voor nieuwe ingangsdatum, facturen krijgen van bemiddelings kosten meer dan een half jaar terug, klanten verkeerde informatie verstrekken. betalingen te laat doen. Waar kun je met deze klachten terecht wie doet er wat mee??j groetjes angelique |
Pim |
Geplaatst: maandag 11 April 2011 14:28
Beste Angelique, Waar u het over heeft is het aanscherpen van zakelijke afspraken. U hoeft niet te accepteren dat een rooster 1 dag van te voren bekend is. U bent niet in loondienst dus zij moeten eerst met u overleggen welke diensten u kunt invullen voor hen. Zakelijk zijn hierin en duidelijk. Ik neem aan dat u ook andere klanten heeft en daardoor niet altijd ruimte heeft. Bovendien maakt u naar ik aanneem met uw klanten zelf afspraken. Het krijgen van facturen van meer dan 3 maanden terug betekent dat uw zakenrelatie zijn zaken niet op orde heeft. U heeft als het goed is weet van de kosten vooraf en weet dus dat dit er aan zit te komen. Als u uw zaken op orde heeft staat dit bedrag dus op uw rekening. U heeft bovendien als ondernemer de kans om uw samenwerking op te zeggen en andere klanten in de plaats aan te nemen. Dat klanten verkeerde informatie krijgen is vreemd. U bent als ondernemer zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van correcte informatie aan uw klanten. U zult dus zelf veel pro actiever moeten worden in het verstrekken van de juiste informatie. Dat vergt echter ook dat u zelf goed op de hoogte blijft van de laatste stand van zaken en de nieuwste inzichten op uw vakgebied. Al met al veel werk aan de winkel om ook uw eigen zaken op orde te krijgen. Ik kan u eventueel verder helpen bij deze onderwerpen en ook bijvoorbeeld bij het vinden van klanten. Als u NIET zich profileert als ondernemer en daarmee zelf geen facturen stuurt en achter klanten aangaat, dan is de kans groot dat bij controle door de belastingdienst u te maken krijgt met de situatie dat de belastingdienst uw relatie ziet als loondienst. U krijgt dan naast forse naheffingen ook boetes. Een persoonlijk faillissement valt in zo'n geval ook niet uit te sluiten. Beste Carry, Het is mogelijk zo dat u het ervaart als veel dat een bemiddelingsbureau 12 - 19% rekent over uw uren. Heeft u dat op basis van een gevoel of heeft u dat naar aanleiding van grondig marktonderzoek naar zakelijke dienstverleners die dezelfde diensten aanbieden? Mocht dat laatste het geval zijn (wat ik overigens betwijfel) dan heeft u een punt. Ik vermoed echter dat deze tarieven heel bescheiden zijn. Veel uitzendbureaus rekenen namelijk 50% van het bruto uurloon. Dat zijn dan wel full service uitzendbureaus. Deze werken overigens met personeel, niet met ondernemers. Doet u zelf ook aan klantenwerving en/ of adverteren? Of heeft u zelf klanten uitsluitend via dit bureau? Als dat laatste het geval is zou u zich zorgen moeten gaan maken over de kwalificatie ondernemer die de belastingdienst u toekent bij controle. Het zou best kunnen zijn dat ze bij boekenonderzoek tot de conclusie 'in loondienst' komen. Dan is het aan u om het tegendeel te bewijzen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Angelique |
Geplaatst: vrijdag 15 April 2011 09:32
Hoi Pim, Ik snap jou reactie, maarrr ik heb mijn zaakjes op orde 100% ik geef clienten juiste info. Maar het bemiddelingsburo doet zo maar wat, en nu is mijn vraag kan ik daar iets mee ikheb haar er persoonlijk al meerdere malen op aangesproken maar ze doet er niets mee of heeft mooie smoesjes. Waar kan ik met dit verhaal terecht zodat er ook iets aan gedaan word. Want er zijn nog meer zaken waar ik haar van verdenk maar dat houd ik nog even voor mezelf. groetjes Angelique |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 15 April 2011 10:47
Beste Angelique, Alleen bij verdenking van ernstige tekortkomingen in zorgverlening en/ of fraude is melding bij ofwel politie ofwel inspectie ( http://www.igz.nl/ ) mogelijk. Feit is wel dat in beider gevallen deze informatie komt te liggen bij de betreffende persoon (anoniem kan namelijk niet) en dat dit in de meeste gevallen leid tot einde werkrelatie. Bovendien is de IGZ vaak niet bereid na een klacht onderzoek in te stellen. Zaak dus om dit op te pakken met anderen, zoals bijvoorbeeld de cliënten. Als u te maken heeft met te late betalingen, dan kunt u na aanmaningen een incassobureau dit werk laten oppakken. Belangrijk is wel dat u zich realiseert dat veel ondernemers u ook de deur wijzen in zo'n geval. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Gast |
Geplaatst: donderdag 26 Mei 2011 23:06
ik ben het roerend met je eens. Als je kijkt naar een bureau zoals de thuiszorgmakelaar met een hoofdkantoor in Tilburg. daar moet je, of je nu wel of geen omzet draait ,elke maand honderden euro's naar overmaken. klanten zijn ook geld kwijt, dat kon zeker oplopen tot zo'n 1600,- euro, wat dan betaald werd uit het pgb, en vervolgens ook nog een paar honderd euro uit eigen zak. het heet een franchise onderneming en is gewoon een goudmijn voor de uitvinder in tilburg. En als je wil uitstappen, of goed oplet wat er gebeurd, krijg je vervelende brieven. P.G.B. wordt toch niet verstrekt om zulke knapen rijk te maken?? Als mensen de weg weten in de zorg, met ervaring kun je ook zonder die oplichters!!! |
Geplaatst: donderdag 16 Juni 2011 12:23
Hallo, Ik wil toch even reageren op het verschil tussen een uitzendbureau en een bemiddelingsbureau. Een uitzendbureau heeft de mensen in loondienst en dat is toch een veel groter verschil dan het op het eerste gezicht lijkt. Als een werknemer 16 euro per uur krijgt kost hij ongeveer 24 euro per uur met werkgeverslasten e.d dus een uitzendbureau moet 24 euro rekenen +19 procent btw komt dus neer op 28,56 per uur. Nu weet ik dat een uitzendbureau ongeveer 32 euro per uur rekent zonder voor iemand die 16 euro per uur krijgt. maar is eigenlijk maar een toeslag van 14% want de btw word weer afgedragen Hiervoor lopen ze ondernemersrisico,mensen in dienst worden ziek,of er is geen werk terwijl iemand wel een 16 urencontract heeft e.d niet te vergeten salarisadministratie,uitbetalen loon op tijd. Als een bemiddelingsbureau 19% bemiddelingskosten rekent kunnen ze dit zonder ondernemrsrisico zo in hun zak laten glijden,meestal rekenen ze ook voor het factureren,. Verder als de klant jou niet betaalt moet je hun wel betalen. Dus bij een bemiddelingsbureau is het vaak zo dat de zzp'er alle risico's lopt en het bemiddelingsbureau helemaal niet. En vaak hebben ze ook nog contracten met concurentiebeding e.d. Ik denk als je zelfstandig wil worden doe het dan zonder bemiddelingsbureau. Blijf anders in loondienst hierbij hou je dan meer over en blijf je goed verzekerd. Of je moet een dijk van een uurloon krijgen,echter zalje dan ook minder werk hebben. Vriendelijke groet Marco . |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk