Vereveningsbijdrage
Auteur | Bericht |
---|---|
H. |
Geplaatst: zaterdag 02 April 2011 22:55
Vereffening PGB (AWBZ). Ik ontving een brief van het Zorgkantoor. Mijn PGB is herberekend vanaf 2004. Het gaat om de z.g. vereffeningsbijdrage. Op basis van pagina's cijfers is de uitkomst dat ik een fors bedrag of terug moet betalen of dat dit verrekend zal worden. Er wordt gemeld dat dit bedrag gebaseerd is op 2004, 2006 en dit jaar. Mijn verantwoordingen zijn altijd goedgekeurd, nooit enig probleem ondervonden. Ik herinner me dat ik eerder een bedrag heb terugbetaald ivm te weinig ingehouden EB. Is deze vereffeningsbijdrage het verschil tussen vastgestelde subsidie en ingehouden EB. NB Als ik google op 'vereffeningsbijdrage' wordt verwezen naar 'vereveningsbijdrage'. Bij voorbaat dank voor uw antwoord/tip. |
Geplaatst: zondag 03 April 2011 14:08
Volgens mij is het zinvol om dit bij het SVB na te vragen. Jolanda |
|
Pim |
Geplaatst: zondag 03 April 2011 14:12
Beste H. Het klinkt in mijn oren als dat er opnieuw is gekeken op hoeveel budget u eigenlijk recht had, en dat recht lager blijkt uit te zijn gevallen dan eerder is toegewezen. Als dat zo is dan is het de spelregels na het einde van het spel nog aanpassen om de uitslag te beïnvloeden. Iets waar u zeker bezwaar tegen moet maken omdat het niet juist is. Als u akkoord heeft gekregen over de verantwoording van uw budget en bovendien dat zwart op wit heeft staan is dat definitief. Een vereffening van uw budget is als u in het afgelopen jaar geld heeft gehad voor budget wat u uiteindelijk niet meer opgebruikt hebt. Dit hoeft u dan niet meer terug te storten maar word verrekend met het nieuwe budget. U krijgt daar dus minder geld van het nieuwe budget, maar u had nog geld over wat u kan gebruiken voor de zorg in te kopen. Als ik uw verhaal hoor is dat helemaal niet het geval. Het budget over 2004 en 2006 is als ik u begrijp besteed en verantwoord. Dan mogen ze niet van u verwachten dat u daar nog geld van gaat terugbetalen als ze toen geen reden vonden dat u geld terug moest betalen. Wel kan het zijn dat u budget over heeft gehouden van 2010 en daar een stuk van terug moet betalen, wat verrekend word met uw budget uit 2011. Het is dan belangrijk nogmaals de brief heel goed te lezen, en eventueel als u het niet begrijpt iemand anders te vragen u daarbij te helpen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
H. |
Geplaatst: zondag 03 April 2011 22:19
Geachte heer Van der Most e.a., Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met het gehannes over mijn EB 2010. Mijn EB is opmieuw vastgesteld. Ik heb al een max. EB betaald (Wmo). Ik heb de beschikking van het CAK verzonden; een door het CAK aangeleverde lijst van mijn betalingen. Het maakt allemaal niet uit. Mijn Zorgkantoor Zorg en Zekerheid in Leiden twijfelt nog steeds of ik mijn EB wel betaald heb. Ik ga bij het Zorgkantoor zowel bezwaar aantekenen als een klacht indienen. Overweeg bovendien een klacht bij de Ombudsman. Ik dank u allen voor uw reacties. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk