1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Software...

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 06 April 2011 14:27
Hallo,

Wij zijn een organisatie welke de mogelijkheid onderzoekt om een online administratie voor PGB zorgaanbieders op te zetten (o.a. met Agenda, Medisch Patient-dossier en Facturatie op basis van urenregistratie). Nu hebben wij de volgende vragen voor jullie community:

1.) Zijn er al dergelijke pakketten?
2.) Is er behoefte aan een dergelijk pakket (Met name de module Medisch dossier waar men allerhande medische gegevens kwijt kan)
3.) Indien ja, wat zou zoiets maximaal mogen kosten per maand per gebruiker?

Alvast hartelijk dank voor jullie feedback,

R. van Diesen
Pim Geplaatst: woensdag 06 April 2011 18:22
Geachte heer Van Diesen,

Het forum waar u nu van gebruikt maakt is van een commerciele organisatie welke deze dienst zelf ook aanbied.
Kijk eens bovenaan deze pagina en u ziet meer informatie hierover.
Overigens is de privacy punt echt een heel heikel punt bij het maken van medische dossiers bij welke ondergebracht zijn op servers van derden. Volgens mij is dat namelijk niet toegestaan in het kader van beroepsgeheim.
Laat u inlichten over de haken en ogen bij het College Bescherming Persoonsgegevens.
Mensen met een Persoons Gebonden Budget hebben tussen de 250 en 1250 euro vrij te besteden budget voor administratie en andere zaken. Voor ondernemers is het uiteraard een ander verhaal. De omzetten liggen over het algemeen in de zorg echter niet heel hoog.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Matthijs Geplaatst: woensdag 06 April 2011 20:57
Ik zie de meerwaarde er niet van om dat online te doen. Wel de problemen...

Zelf gebruik ik gewoon een boekhoudprogramma, OpenOffice en de agenda van mijn mobiele telefoon. Dat werkt prima.

Een maandelijkse bijdrage valt bij mij dus in ieder geval niet te halen. Of het moet 2 euro per maand zijn ofzo, dan wil ik er nog wel eens naar kijken.
Geplaatst: donderdag 07 April 2011 13:27
Met Davilex de Luxe kom je ook een heel eind.
In tegenstelling met sommige andere boekoudprogramma's worden je gevens dan niet naar centrale servers ge-upload.
Matthijs Geplaatst: vrijdag 08 April 2011 00:45
Mja, ik doe mijn administratie in een Linux-omgeving. GnuCash is dan het aangewezen programma. Beetje archaïsch maar geen gedoe met opslag op internet ofzo en als je het eenmaal door hebt werkt het prima. En het is open-source dus vrij te downloaden en installeren.
Marianne Geplaatst: donderdag 14 April 2011 20:47
Ja, die pakketten zijn er (jobcoaching registreer ik in PVR van Citrix).

Voor een tientje per maand, of een paar Euro per klant ben ik geïnteresseerd in de combinatie van rapportage en uren/facturatie.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.