pgb minderjarig kind
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 07 April 2011 21:27
Mijn man heeft hier eerder weleens een topic geopend maar heb zelf nog een paar vragen ik denk dat ik een groot probleem heb. Het zit namelijk zo. Mijn kind heeft diabetes en krijgt een pgb voor vp 9 uur per week. Aangezien mijn kind minderjarig is heb ik een rekening geopend op mijn naam en ben ik budgethouder. Ik doe voornamelijk alles zelf dus ze huurt mij dus ook in voor de verpleging. Denk aan naar school gaan een paar keer per dag en thuis alle verzorging die ze extra krijgt. Ik krijg om het kwartaal het budget. Het bedrag komt op mijn rekening en dat boek ik maandelijks over op een en/of rekening van mijn man en mij. Mag het op deze manier? Of moet mijn kind echt een eigen rekening hebben op naam? Kan ik budgethouder zijn en de verpleging doen? Ik zit even echt met mijn handen in het haar omdat ik er niks meer van begrijp en ben bang dat ik straks alles moet terug betalen. |
|
Pim |
Geplaatst: donderdag 07 April 2011 23:14
Beste moeder van, Het is wel een duidelijk onderscheid dat u maakt tussen het budget en uw prive rekening. Dat schept duidelijkheid. U zult even moeten navragen of ze gaan vallen over de tenaamstelling van de rekening. Het zijn ook mensen bij het zorgkantoor, en ze zijn vaak best heel redelijk. Leg het ze voor, en vraag hoe u dit kunt oplossen. Waarschijnlijk is het niet zo'n probleem. U bent overigens geen budgethouder (want het is een Persoons Gebonden budget). Uw kind is budgethouder. U bent de budgetbeheerder. Als budgetbeheerder mag u zeker uw kind helpen. Dat gebeurt veel. Mocht u behoefte hebben om meer inzicht te krijgen in wat nu eigenlijk verwacht mag worden van een kind van zijn leeftijd dan kan ik u lijsten geven met gebruikelijke zorg zodat u daar houvast aan kunt ontlenen. Denkt u wel aan het hebben van een zorgovereenkomst en de urenverantwoording? Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: woensdag 20 Juli 2011 16:55
Wij hebben dit ook en je moet inderdaad op de rekening bij laten zetten door de bank Inzake PGB en dan de naam van uw kind. Succes en heel veel lezen hoe alles werkt, want het is echt niet moeilijk |
|
Geplaatst: donderdag 21 Juli 2011 14:09
Wij hebben een easyblue rekening geopend voor onze zoon. Daar wordt het PGB door het zorgkantoor op gestort. Het is wel handig om te gaan internet bankïeren. Ik heb de rekening van mijn zoon aan mijn account/rekening gekoppeld. Met een easyBlue rekening krijg je overschrijvingsboekjes met maar 10 stortingskaarten, da's veel te weinig. Ik heb nooit van het zorgkantoor "commentaar" gehad dat dit niet mocht. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk